قسمت اول هر آنچه که می بایست در مورد انتخاب فریم اسکیت اینلاین بدانید

قسمت سوم هر آنچه که می بایست در مورد انتخاب فریم اسکیت اینلاین بدانید

دانلود کتاب الکترونیک همه چیز در مورد فریم اسکیت

 

دیگر پارامترهای مورد نظر:

استحکام و انعطاف‌پذیری فریم[1]

می‌توان این موضوع را با فشار دادن قاب توسط انگشت شصت و اشاره امتحان کنید. بدیهی است فریم‌های مستحکم‌تر راحتی کمتری در مقایسه با اسکیت‌های منعطف دارند ولی انتقال نیروی آنها بیشتر می‌باشد.

و نقاط تثبیت دو یا سه نقطه‌ای

استفاده از چرخ‌های 100 میلی‌متری به عنوان یک چالش باعث افزایش شکستن فریم‌ها و گرم شدن بوت اسکیت می‌شد. در نتیجه اضافه کردن یک نقطه بیشتر برای تثبیت بوت به فریم این مشکل را به خصوص برای اسکیت‌سواران پرقدرت و اسکیت‌سواران رشته سراشیبی مرتفع می‌کرد.

این خلاقیت را ابتدا کمپانی بونت به تولید رسانید.

فریم‌های فلزی از جنس آلومینیوم یا منیزیم با وزن 90 تا 125 گرمی که چرخ‌های 90 تا 100 میلی‌متری را در خود جای می‌داد.

کاهش ارتفاع، وزن، هزینه‌های تولید از طریق طراحی ساده تر جزو مزایای این تغییر بود.

در این شیوه ارتعاشات زمین با سرعت بیشتری بر روی پا تاثیر می‌گذاشت و فریم‌های با سه نقطه تثبیت در صورت حذف یکی از چرخ‌ها باز هم سرعت بیشتر داشت و از نظر امنیت فریم‌های سه نقطه‌ای احتمال شکسته شدنشان در مقایسه با فریم‌های دو نقطه‌ای کمتر بود. ولی در کل تفاوت عملکردی متفاوتی در دو مدل دو و سه نقطه ای وجود نداشت.

در مصاحبه با الکساندر بونت[2] متوجه شدیم که؛

فریم‌هایی با نقاط سه گانه تثبیت در واقع نوآوری بود که برای کشورهای امریکا، چین، کره، تایوان و کشورهای اروپایی به ثبت رسید.

و بزرگترین مزیت این فریم‌ها استحکام و عدم شکسته شدن و یا تغییر شکل در انتقال نیرو قوی‌ترشان بود. ولی بهبود عملکردی قابل ملاحظه‌ای مشاهده نمی‌شد.

یکی از بخش‌های کلیدی اسکیت قاب(فریم[3]) است. شکل و طول و سایر مشخصات آن با توجه به کاربردش متفاوت خواهد بود. ممکن است از جنس کامپوزیت[4] و یا پلی اورتان[5] تزریقی در قالب و یا از جنس آلومینیوم پرداخت شده باشد.

فریم‌های کامپوزیتی: این فریم‌ها از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود.

مراحل ساخت فریم‌های کامپوزیتی[6]:

فریم‌های کامپوزیتی به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند و ترکیبات جدید کربن و پلی اورتان و ... روز به روز ساختار‌های جدیدی را شکل می‌دهد.

در بازار اسکیت، امروزه اکثر فریم‌های متوسط کامپوزیتی و ترکیبی از نایلون[7] و پشم شیشه[8] می‌باشند و به پای محصولات آلومینیومی که وزن کم و استحکام و سفتی بالا دارند نمی‌رسند.

در فریم‌های کامپوزیتی مرکب از کربن[9] و فوم[10] هدف دستیابی به مقاومت و صاف ایستادن فریم است و در این موضوع نحوه ترکیب مواد از نظر مقدار و وزن و نسبت، جهت الیاف و... در تعیین عملکرد فریم نقش دارند.

سه نوع فریم کربن‌دار در بازار فعلی موجود می‌باشد:

  • فریم هیبرید[11]: که ترکیبی مونتاژ شده از کربن و قطعات آلومینیومی است. هزینه این فریم‌ها پایین است، چرا که دو طرف فریم از کربن بوده و نقطه اتصال آنها به هم آلومینیوم می‌باشد. اتصال قطعات به صورت مکانیکی است و به علت کم بودن انتقال انرژی بین بوت و فریم چندان مطلوبیت ندارد.
  • فریم‌های کامل مونوکوک[12] (تک بدنه): در این فریم‌ها قسمت عرضی نیز با لایه‌هایی از کربن پوشش داده می‌شود و نیازی به مونتاژ مکانیکی نیست. این محصول نیز سنگین است و از تمام پتانسیل کربن بهره‌برداری نمی‌کند.
  • فریم‌های کامپوزیتی مونوکوک[13] (روش ساندویچی): این تکنیک برای حمل و نقل هوایی، هوا و فضا و فرمول یک نیز استفاده می‌شود. در این فریم استحکام، اداره کردن و وزن مناسب وجود دارد و تکنولوژی آن در فریم‌های تولید شده اسکیت  ای-او[14] فرانسه قابل مشاهده می‌باشد.

نمای نزدیک از اسکیت‌های Eo

این فریم از چند لایه کربن با مقدار کمی فوم در دو پهلو ساخته شده است و برای اجرای تکنیک ساندویچی مقداری کربن اضافه‌تر می‌شود و به این ترتیب استحکام و اداره لازم فریم ایجاد می‌گردد.

این تکنیک در هر مرحله به ابزارهای خاص و گرانقیمتی نیاز دارد؛

  1. برش کربن
  2. برش فوم
  3. ساخت قاب (فریم)
  4. ساخت پوشش کربن
  5. سوراخ کردن و چسباندن ملحقات

ساخت فریم به آماده‌سازی طولانی و دقیقی نیاز دارد و چند ساعت برای هر فریم زمان نیاز دارد، که باید زمان رنگ‌آمیزی و تزئینات را نیز به آن افزود. هر مدل از فریم‌ها به ابزار و زمان متفاوتی برای اجرا نیاز دارد و هزینه‌های مربوط به آن با توجه به تکنیک به کار رفته متفاوت است.

یکی دیگر از فرآیندهای تولید فریم؟

فریم سِنت اونو بلوتی[15] است، فریمی با ساختار آلومینیومی و پوشش کربن که ما اطلاعات زیادی در مورد تکنولوژی آن نداریم.

چند سوال از بنیانگذاران اسکیت EO در مصاحبه با اریک[16] و فرد[17]

تفاوت اصلی فریم این اسکیت با فریم‌های کامپوزیتی در چیست؟

برند تجاری تی ان تی[18] با راه‌حل‌های ساده و بدون ابزار خاصی ساخته می‌شود. قطعات آلومینیومی ماشین می‌شود و قسمت‌های کربنی دو پهلو بریده شده و سپس مونتاژ می‌گردد. این کار دستی است و باید برای تمام فریم‌ها استاندارد لازم مربوط به عمود و ثابت نگهداشتن بوت را بدون صرف هزینه‌های زیاد برای ابزارهای مختلف انجام دهیم.

از سوی دیگر محصولات مونتاژ شده همان کاری را که فریم‌های آلومینیومی، کربنی یا کامپوزیتی ارائه می‌کنند ندارد و انرژی اسکیت‌سوار به طور کامل به قاب منتقل نمی‌شود. علاوه بر این کربن در عین استحکام بالا، وزن پایین‌تری نسبت به کامپوزیت  فوم و کربن دارد.

در نتیجه ساختار ساندویچی حاصل از مونتاژ دو لایه نازک روی هسته‌ای سبک‌تر به طور قابل توجهی باعث انعطاف عملکردی می‌شود.

آیا این دارایی از برند‌های تجاری شماست؟

قدرت این اسکیت‌ها به خاطر شکل ظاهری آنهاست. شکل موجدار علاوه بر ویژگی‌های زیبایی شناختی باعث تقویت آن می‌شود.

چطور شد که تصمیم به ایجاد یک شرکت تجاری کردید؟

ما در سال 2000 اسکیت‌سواری را شروع کردیم و به دنبال رسیدن به ایده‌های سرعتی در اسکیت‌سواری بودیم. در ابتدا ایده‌های خود در مورد فریم را در گاراژ خانه آزمایش می‌کردیم و تجربیات مختلف از ترکیب مواد مختلف را به دست آوردیم. بعد از دهها مورد نمونه اولیه و شکست‌های خنده‌دار تحقیق بر روی مواد کامپوزیت و کربن به ما وحی شد!

گاراژ ما به سرعت پیشرفت کرد و سرمایه‌گذاری و ایجاد شرکت تجاری برای پوشش رونق به وجود آمده در کار ضروری بود.

فروش محصولات شما چگونه است؟

به علت هزینه‌های بالای تولید(که 5 تا 6 برابر یک قاب آلومینیومی است) ما فروش خود را مستقیم کردیم و توزیع کنندگان فروشگاهی نهایتاً فریم‌ها را در حدود جفتی 800 تا 900 یورو می‌فروشند. با خرده فروشانی از فرانسه و امریکا نیز رایزنی کردیم و بعد از مسابقات قهرمانی جام جهانی فرانسه و جایزه بزرگ بورگوین[19] پیشنهاداتی برای تولید فریم‌های 110 میلی‌متری داشتیم ولی ما فریم‌های 104 میلی‌متری که ما بین 100 و 110 میلی‌متری بود را پیشنهاد دادیم.

نقاط قوت و ضعف فریم‌های خود را چه می‌دانید؟

سفتی و استحکام[20]: آلومینیوم 75000مگاپاسکال و کربن 240000 هزار مگاپاسکال فشار را تحمل می‌کند.

سبکی[21]: ما در نسخه‌های جدید از فریم ضمن سبک‌تر کردن آنها، قطعات تماس قسمت‌های مختلف را تقویت کردیم.

واکنش‌پذیری[22]: آلومینیوم یک ماده تغییر پذیر است. برخلاف کربن که در طول زمان شکل اولیه خود را حفظ می‌کند و مانند یک کمان به حالت اولیه خود باز می‌گردد ولی آلومینیوم با تغییر شکل مقداری از انرژی را نیز هدر می‌دهد.

آیا خطر شکستن قاب‌های کامپوزینتی بیشتر است؟

فریم‌های آلومینیومی به ندرت می‌شکنند ولی به مرور زمان تغییر شکل داده و فرسوده می‌شوند و چون در کربن انتقال نیرو با تغییر حالت زیادی روبرو نیست با فشار زیاد می‌شکند.

شرایط لازم برای شکستن آنها چیست؟

کربن تنها از طریق شوک قوی می‌شکند ولی آلومینیوم تغییر شکل می‌دهد.

خط آبی: تغییر شکل الاستیک(برگشت پذیر)[23]

خط سبز: تغییر شکل پلاستیک(برگشت ناپذیر)[24]

خط قرمز: دونیمه شدن و شکستن[25] است.

و در مورد ارتعاشات چگونه است؟

نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از روان بودن و برخی دیگر از سخت و سفت بودن سرخوردن و اسکیت‌سواری سخن می‌گویند. هنگامی که بلبرینگ‌ها بسیار کارکرده و فرسوده باشند و یا فریم و چرخ‌ها مطلوب نباشد این موضوع تشدید می‌شود.

هدف شما چیست؟

هدف ما خدمت به اسکیت‌سواران جوانی است که به دنبال فریم‌های سبک‌ترند. به خصوص اسکیت‌سواران ملی که در مسافت‌های طولانی پا می‌زنند و به واکنش و اداره سریع و بدون خطر نیاز دارند.

آیا حجم تولید شما کم نیست؟

تولید قطعات اصلی که حداقل 8 مورد است نیازمند یک کار ماهرانه است و همین موضوع زمان‌بر شده و برای کاهش هزینه‌های مربوط به آن، سرمایه‌گذاری سنگینی نیاز است و این یکی از نقاط ضعف کار ما در حال حاضر است. ساخت یک فریم کربن تقریباً 100 ساعت زمان با قیمت تقریبی 400 تا 500 یورو است.

آیا شما در این زمینه آموزش هم دیده‌اید؟

ما آموزش‌های عمومی فنی در مورد طراحی و ساخت قطعات پلاستیکی اتومبیل و همچنین طراحی و محاسبات مربوط به شبیه‌سازی را در شرکتی تحت نظر فرودگاه‌های پاریس گذرانده‌ایم.

نمونه‌ای از کارها

برند[26]: بلوتی

مدل[27]: سنتونو کربن

سال[28]: 2007

سایز[29]: 320 و 325 و 330 میلی‌متری

وزن[30]:-

قوس یا پل روبرویی[31]:-

چرخ[32]: چهار چرخ 100 میلی‌متری

فاصله محوری[33]: 165 میلی‌متر

ترکیبات[34]: آلومینیوم‌های توخالی با دو پوشش کربنی

قیمت[35]: 250 یورو

برند: هاپی فریم

مدل: چهار در صد

سال: 2007

سایز: 305 و 318 و 333 میلی‌متری

چرخ: چهار چرخ 100 میلی‌متری

فاصله محوری: 190 یا 195  میلی‌متر

ترکیبات: قاب کربنی با پل آلومینیومی

قیمت: 299 یورو

برند: ای او اسکیت

مدل: دیابلو

سال: 2007

سایز: 326 میلی‌متری

وزن:125 گرم

چرخ: چهار چرخ 104 میلی‌متری

فاصله محوری: 190 میلی‌متر

ترکیبات: کربن

قیمت: 319 یورو

برند: تی ان تی کره

مدل: پنج ام سی

سال: 2007

سایز: 325 میلی‌متری

وزن:190 گرم

قوس یا پل روبرویی: 94 میلی‌متر

قوس یا پل پشتی: 105 میلی‌متر

چرخ: چهار چرخ 100 میلی‌متری

فاصله محوری: 195  میلی‌متر

ترکیبات: آلومینیوم آنودایز و کربن

قیمت: -

 

 

 

فریم‌های فلزی: این فریم‌ها که غالباً از آلومینیوم فشرده و پرداخت شده ساخته می‌شود و با توجه به ابزارهای جدید مهندسی و برنامه‌های رایانه‌ای جدید، آیتم‌های مختلف مثل طراحی، وزن، استحکام و مقاومت، ارتفاع و ... کاملاً بهینه شده است.

با توجه به اینکه اکثر اسکیت‌سواران سرعت به داشتن فریم‌های آلومینیومی علاقمندند، اما فریم اکثر اسکیت‌های تفریحی از جنس منیزیم می‌باشد.

روسز[36] و رولربلید[37] به عنوان دو کمپانی مطرح بیشترین استفاده را از این دو فلز برای ساخت فریم‌های اسکیت دارا می‌باشند و به همین منظور از اریک لی گال[38] بنیانگذار و مدیر تحقیق و توسعه شرکت فرانسوی ای-او-اس[39] در مورد کاربرد دو فلز فوق در ساخت فریم‌های اسکیت سوال کردیم.

مقایسه اقتصادی:

هزینه‌های تولید فریم‌های منیزیمی کمتر است، اما تهیه مواد اولیه برای آن گرانتر می باشد.

نرخ تولید یکی از مزایای کاربرد منیزیم است. به صورتی که اکستروژن[40] [41]منیزیم در مقایسه با آلومینیوم 25 درصد سریعتر است.

منیزیم خام یک و نیم برابر گرانتر از آلومینیوم خام است و شاید همین موضوع کاهش خرید شرکت بونت[42] در سال 2008 را که معادل 4000 تن منیزیم و 2000 تن آلومینیوم بود، توجیه کند.

تجهیزات مربوط به پرداخت منیزیم خیلی زود مستهلک می‌گردد ولی با این حال به صورت تقریبی سه برابر بیشتر از تجهیزات مربوط به ساخت و پرداخت آلومینیوم دوام دارد.

پرداخت و برش کاری و ماشین‌کاری منیزیم در مقایسه با آلومینیوم سریعتر است و در نتیجه زمان تولید کاهش پیدا می‌کند.

نقطه ذوب منیزیم پایین تر از آلومینیوم است و بدین ترتیب انتقال آن در هنگام پرداخت آسانتر می‌باشد.

درجه حرارت پایین‌تر و فشار کمتر برای اکستروژن نیاز شما برای داشتن یک اکسترودر گران قیمت را کم می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت هزینه‌ای تولید هر دو برابر است.

مقایسه فنی:

آلومینیوم سنگینتر و قوی‌تر است.

در سطح عملکردی، منیزیم با تراکم 1.74 در برابر 2.7 آلومینیوم بسیار سبک‌تر است.

آلومینیوم سخت‌تر است (تقریباً دو برابر) و انرژی اسکیت باز کمتر جذب می‌شود.

آلومینیوم شکل پذیر و منیزیم شکست بیشتری در موارد فشار‌های ناگهانی و زیاد دارد.

نظرتون در مورد کربن چیست؟

تکنولوژی کامپوزیت تنوع زیادی را برای جهت و نوع الیاف به کار رفته در کامپوزیت فراهم می‌کند و میتوان با محاسبات و طراحی مناسب به عملکرد بهتری از نظر وزن، بهره‌وری و راحتی دست یافت.

فریم‌های پرس شده: این فریم‌ها از طریق تکنیک ساده و ارزان فشردن صفحات آلومینیومی در قالب‌های مشخص ساخته می‌شود. اصطلاحاً به این روش اکسترود[43] آلومینیوم گفته می‌شود. در این فرآیند بلوک‌های آلومینیومی تحت فشار از داخل یک کانال که شکل فریم را به صورت توخالی دارد ایجاد می‌کند و پوشش فریم‌های ساخته شده را از طریق روش آنودایز[44] اکسید و رنگ می‌کنند. در این روش به علت تولید ضایعات کمتر، هزینه‌های تولیدی کاهش پیدا می‌کند. آلومینیوم‌های مورد استفاده در این روش غالباً همان آلومینیوم‌های 6000 و 7000 مورد استفاده در صنعت هوانوردی است.

فریم‌های فشرده عملکرد بهتری در مقایسه با فریم‌های کامپوزیتی دارند، ولی فریم‌های کامپوزیتی سفت‌تر و سخت‌ترند.

فریم‌های خاص: فریم‌هایی که با پرداخت و ماشین کاری شمشال(شمش های نیمه آماده آلومینیومی)[45] ساخته می‌شود. در اینجا تولید انبوه ملاک نیست، بلکه دقت و استفاده از اندازه‌گیری های لیزری و ... مدنظر است و با آنادیزاسیون، چاپ برند‌های مورد نظر بر روی آن انجام می‌پذیرد.

نمونه‌ای از طراحی فریم "دوآل بوکس[46] "

مهندسان همواره در حال تلاش برای دستیابی به عملکرد و کارایی بهتر ابزارهای ورزشی‌اند و در این زمینه فداکاری‌های خستگی ناپذیری نیز انجام می‌دهند. یکی از این گروه‌ها مجموعه مهندسی کادوموتس[47] است که با تولید فریم‌های دوآل بوکس در رشته اسکیت سرعت تحولی شگرف به وجود آورده است.

موارد زیر با در نظر گرفتن سبک بودن قاب از جمله اهداف این گروه بود؛

  • ثبات[48] بیشتر با بیشترین توزیع نیرو[49]
  • کاهش خستگی عضلات و لرزش[50] آن
  • کنترل بیشتر با قابلیت عکس العمل و پیش بینی[51] بیشتر

طراحی منحصر به فرد این فریم به دنبال حفظ موارد بالا، باعث تقویت ارتباط بین چرخ‌ها، کاهش ارتفاع، زیبایی قاب و قابلیت افزایش و حفظ سرعت گردید و با مهندسی هندسی در ساختار فریم و ماشین‌کاری‌های ویژه موفقیتی جدید در جاده به وجود آمد.

از طریق آزمایش‌های مختلف، نقاط آسیب‌پذیر فریم شناسایی و اصلاح شد. انرژی‌های وارد شده بر اثر فشار بر روی آن تست گردید تا نحوه توزیع نیروها در آن مشخص گردد و در تصاویر شبیه‌سازی شده به نمایش درآمد. با اصلاح نقاط حساس هندسی عملکرد فریم برای تغییر جهت و پاسخگویی متناسب به شرایط بهینه گردید.

بدین ترتیب مزیت رقابتی و سرعت حرکت هوشمندانه افزایش یافت.

تعمیر و نگهداری[52] فریم‌های اسکیت

با توجه به اینکه فریم‌ها از جنس پلاستیک، کامپوزی و یا فلز ساخته شده باشد، از اسفنج ، پارچه، برس و یا .. برای تمیز کردن آنها استفاده می‌کنیم.

زدودن گرد و غبار، گل، روغن و .. از فریم به نوعی از تخریب سریع بلبرینگ ها جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توان برای تمیز کردن فریم آنها را از بوت جدا کرد؟

برخی از انواع مختلف فریم‌های کامپوزیتی و آلومینیومی این قابلیت را دارند و برخی هم ندارند. در اسکیت‌های سرعت با باز کردن پیچ در دو یا سه نقطه تثبیت کننده این امکان وجود دارد.

در اسکیت‌های مدل خیابانی برخی از فریم‌ها پرچ شده‌اند و می‌توانید با باز کردن پرچ آنها و تمیزکاری دوباره آنها را پرچ کنید و در برخی از نمونه‌های دیگر مثل اسکیت‌های هنری و ... به علت پیچ‌های بیشماری که وجود دارد ترجیح بر تمیزکاری به همان شکل همراه با بوت است.

ابتدا با یک برس و یا مسواک گرد و غبار و گل خشک شده روی فریم‌ها را تمیز کنید.

با مسواک گوشه‌هایی را که به سختی قابل دسترس‌اند پاک کنید و بعد از آن فریم را زیر آب بگیرید و یا با اسفنج یا پارچه‌ای مرطوب آن را تمیز کنید و بعد از آن با پارچه‌ای خشک و یا سشوار آن را خشک کنید تا از زنگ‌زدگی جلوگیری کند.

نکته: داشتن یک تفنگ باد برای تمیز کردن نقاط مختلف فریم بسیار کمک کننده خواهد بود. ولی فراموش نکنید به هنگام استفاده عینک محافظ را فراموش نکنید.

تعمیر و نگهداری و تمیز کاری پیچ[53] و محور[54]:

شکل و ماهیت پیچ و محور در اسکیت‌های مختلف متفاوت است. در اسکیت‌های سرعت از محورهای ساده یکطرفه و در اسکیت‌های خیابانی و یا ارزان قیمت از محورهای دو طرفه استفاده می‌شود.

مهمترین مسئله در مورد پیچ‌ها ساییدگی سرپیچ‌ها می باشد و شما راهی جز حفر سوراخ و از بین بردن کامل پیچ نخواهید داشت.

نکته: استفاده از ابزارهای نامناسب و یا آچار آلن های نامتناسب و غیر هم شماره با پیچ منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌گردد.

نکته: سفت کردن بیش از حد پیچ و محور مشکل دیگری است که به کلی موجب از بین رفتن آنها می‌گردد.

نکته: توجه داشته باشید که اگر از ترمز‌های پاشنه استفاده می‌کنید، به موقع نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا پیچ پشتیبان ترمز آن از بین نرود.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

© Link

 



[1] Rigidity/flexibility of the frames

[2] Alexander Bont

[3] Frame

[4] Composite

[5] Polyurethane

[6] The manufacturing of composite frames

[7] nylon

[8] glass fiber

[9] Carbon

[10] Foam

[11] hybride frame

[12] 'full' monocoque frame

[13] 'composite' monocoque frame

[14] EO Skate

[15] SENTOUNO Belotti frame

[16] Eric

[17] Fred

[18] TNT 

[19] French Championships and Cup, Grand Prix of Bourgogne

[20] Handiness and rigidity

[21] Lightness

[22] Reactivity

[23] elastic deformation

[24] plastic deformation

[25] Break

[26] Brand

[27] Model

[28] Year

[29] Size

[30] Weight

[31] Front bridge

[32] Wheels

[33] Axle distance

[34] Composition

[35] Price

[36] Roces

[37] Rollerblade

[38] Eric Le Gall

[39] French company EOSkates

[40] اکستروژن، یکی از روش‌های حجمی، برای تغییر شکل مواد به منظور کاهش ضخامت یا سطح مقطع آنها است که درنتیجه آن، قطعاتی با سطح مقطع صاف و عمودی تولید می شوند.

[41] Extrusion

[42] Bont

[43] Extruded

[44] Anodization

[45] Billet

[46] DualBox®

[47] CadoMotus

[48] Stability

[49] force distribution

[50] Vibration

[51] predictable responsiveness

[52] Maintenance

[53] Screw

[54] Axle