اگرسیو: خیابان و پد‌هایی برای شیرین کاری

بله، ما میدانیم که در جمع بازیکنان این رشته پوشیدن لوازم و چیزهای دیگر کمی ابلهانه به نظر می‌رسد و افراد دیوانه‌واری که عاشق هیجان و شکستگی و ضربه هستند اسکیت‌بازی می‌کنند. ولی اسکیت‌سواران حرفه‌ای این رشته که در بازی‌های بزرگ "X-Games" حضور دارند، استفاده از پد‌های ایمنی را توصیه می‌کنند.

 

پدهای خیابانی، سطوح شیبدار(مثل نیم لوله‌ها) و سطوح پارک

اسکیت‌بازان رشته اگرسیو تمایل زیادی به استفاده از لوازم محافظتی ندارند و دلیل این کار؛ مد و همسان‌سازی با دیگر اگرسیو‌بازان و یا تمایل برای بروز و نشان دادن خودشان به دیگران و ... می‌باشد.

باید این نکته را یادآوری کرد که بسیاری از اسکیت‌بازان این رشته  به  دلیل درد مفاصل، آسیب‌هایی که به پشتشان وارد می‌شود و... مشکلات متعددی برای باقی مراحل زندگی خود خواهند داشت در بین 20 تا 25 سالگی از این رشته کناره‌گیری می‌کنند.

 

کلاه ایمنی

در اکثر اوقات افراد کلاه ایمنی را استفاده می‌کنند و در اسکیت پارک‌ها نیز این امر کاملا اجباری است. هرچند که آسیب‌های مربوط به سر 5 درصد صدمات اسکیت‌سواری را دربر می‌گیرد، ولی همان درصد کم می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد نماید.

جای تعجب ندارد که کلاه ایمنی باید به خوبی تنظیم و بسته شود، در غیر این صورت بی‌فایده خواهد بود. کلاه‌های ایمنی رشته‌های تفریحی اسکیت (که مشابه کلاه ایمنی دوچرخه است)، برای انجام شیرین‌کاری‌های رشته اگرسیو، حرکت در سطوح شیبدار، خیابان و پارک‌ها مناسب نیست. چراکه این کلاه‌ها از اطراف سر و گردن محافظت نمی‌کند.

 

نگهبانان مچ دست

این دستکش‌ها تا حدودی تقویت شده اند و برای انجام ساده‌تر ترفند‌های این رشته تولید شده اند. این  محصول از آسیب‌ها بر روی نیم لوله‌ها و یا تخته‌های U   جلوگیری می‌کند.

اگر از دستکش‌های تقویت شده استفاده کنید قطعا از دستکش‌های استانداردی که حفاظتی انجام نمی‌دهند مفیدتر خواهد بود.

به طور خلاصه، اگر شما مبتدی هستید یا بخشی از بدن خود را در انجام حرکات در هوا نمی‌گیرید، لوازم ایمنی با رویه سخت را استفاده کنید.

 

پد سقوط (محافظهای مفصل ران)

تعداد کمی از مردم هنگام اسکیت‌سواری بر روی سطوح شیبدار چون نیم لوله‌ها، خیابان‌ها و پارک‌ها از آن استفاده می‌کنند و معمولا اسکیت‌بازان رشته سراشیبی ویا اسکیت‌بازان مبتدی و سن‌دار رشته تفریحی از آن استفاده می‌کنند.

با این حال، آگر شما فوت و فن‌های نزدیک به سطح زمین و یا ترفندهای جدید را فرا می‌‎گیرید، استفاده از این محافظ موثر خواهد بود.

 

زانوبند و آرنج‌بند

کاربرد آن بسیار مفید است چراکه مکررا بر روی مفاصل سقوط می‌کنیم. آیا می‌توانند از رفتن به مرخصی استعلاجی جلوگیری کنند. به هنگام سقوط از نیم لوله‌ها می‌توانید بر روی آنها کشیده شوند و از صدمات ناشی از سوختگی در امان بمانند. زانوبند و آرنج‌بندهای پوشیدنی از آنهایی که بندی هستند بهترند.

 

محافظ ساق پا

در نگاه اول شاید استفاده از آن لازم به نظر نرسد ولی اسکیت‌سواران به طور فزاینده‌ای در حال استفاده از آن هستند. چرا که به هنگام کشیده شدن بعد از سقوط اولین نقطه در معرض خطر برای برخورد با دیوار و جدول و... ساق‌های پا هستند.

 

اما آنها را از کجا تهیه کنیم؟

بدون استرس و ترس به فروشگاه تخصصی وسایل ورزشی بروید و در بین محصولات ورزشی جمعی مثل فوتبال و راگبی و... آن را جستجو کنید.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link

© Link