آیا سلامتی تنها مزیت اسکیت بازی است؟

با توجه به تحقیقات پزشکی؛ رولر اسکیت (roller skating) و اینلاین اسکیت (inline skating) در رتبه سوم از فعالیت های بهبود دهنده و حفظ کننده آمادگی جسمانی و سلامت عمومی بدن قرار میگیرند. جهان پزشکی اعلام کرده برای سلامت عمومی بدن اسکیت بازی بهتر از آهسته دویدن است. اسکیت بازی با سرعت 20 مایل در ساعت، در هر دقیقه 6 کالری و به عبارتی 360 کالری در ساعت میسوزاند.

 

جدول مقایسه عوامل موثر بر فواید سلامتی ورزش ها

اینلاین اسکیت برای حفظ تناسب اندام

شما با سه جلسه تمرین 2 ساعته در طول هفته میتوانید در فرم و شکل مناسب  بدنی باقی بمانید. در زمانهای بدی آب و هوا میتوانید از انجمن های داخل سالن استفاده کنید.

در صورتی که بیش از 35 سال سن دارید خواهید دید که خیلی از پزشکان این ورزش را برای گروه سنی شما توصیه میکنند.

و اگر بیش از 65 سال سن دارید پزشک بعد از معاینه فیزیکی و مثبت بودن آن راهنمایی های لازم برای میزان مناسب اسکیت بازی سن شما را پیشنهاد خواهند کرد.

اینلاین اسکیت برای کنترل وزن

اسکیت بازی منظم در حدود 6 کالری در هر دقیقه میسوزاند و به عبارتی 360 کالری در ساعت و یک مزیت دوگانه تبدیل چربی به عضله دارد. برای نتیجه گیری بهتر اسکیت بازی منظم توصیه میشود حتی در زمان هایی که آب و هوا مناسب نیست سعی کنید آن را در جاهای مناسب انجام دهید. به یاد داشته باشید که هرچه سریعتر اسکیت بازی کنید کالری بیشتری میسوزانید.

چند نکته در مورد تغذیه و اسکیت بازی:

1.مصرف بیش از حد غذا قبل از اسکیت بازی ایده خوبی نیست. بهتر است بعد از اسکیت بازی غذا بخورید.

2.خوردن غذاهای پرکالری و چرب فقط جای کالری هایی را که سوزانید میگیرد.

3.به یاد داشته باشید که این امر فرآیندی تدریجی است و حداقل بعد از یک ماه میتوانید به بررسی پیشرفت خود بپردازید و بهبود تدریجی و موفقیت های بیشتر مستلزم زمان طولانی تر خواهد بود.

فواید اینلاین اسکیت برای تناسب اندام

1.عضلانی کردن بدن نرم

2.تنفس آسانتر

3.پیدا کردن چشم انداز و دید مثبت به زندگی

4.تناسب فیزیکی بیشتر

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link