در بین رشته‌های اسکیت این رشته از افراطی‌ترین رشته‌ها به حساب می‌آید و افتادن با سرعتی نزدیک به 70 کیلومتر در ساعت، صدمات بسیار جدی را در پی خواهد داشت. فرقی نمی‌کند که شما اسکیت‌باز مبتدی و یا حرفه‌ای این رشته باشید. تجهیزات حفاظتی شما باید متناسب با خطرات پیش روی شما باشد.

مهمترین تجهیزات ایمنی رشته اسکیت در سراشیبی

کلاه ایمنی

استفاده از کلاه ایمنی زحمت مطلوبی است. کلاه‌های ایمنی سنتی برای شیب‌های کم مناسب‌اند و قطعاً برای مسیر‌هایی در دامنه‌های پر شیب کوه‌ها موثر نخواهند بود.

قطعا شما کلاه ایمنی که تمام سر و صورت را پوشش دهد مانند کلاه‌های BMX، پاراگلایدر و یا موتورسواری را ترجیح می‌دهید. چراکه چانه و فک شما را هنگام سقوط بهتر محافظت می‌نماید. در واقع، شما باید بدانید سقوط کردن به هنگام داشتن سرعت و شتاب، باعث می‌شود سر سنگین‌تر و کنترل و نگهداری‌اش سختر شود.

علاوه بر این، کلاه‌های BMX به علت دادن موضعی مناسب و بدون ایجاد محدودیت حرکت برای سر مناسب‌تر خواهند بود.

* نکته: شما می‌توانید کلاه خود را با نقابی برای محافظت در برابر حشرات و گرد و خاک مجهز نمایید.

 

عینکی که اطرافش پوشیده شده و برای محافظت چشم بکار می‌رود

چشمان راهنمای شما هستند. در سرعت‌های بالا، چشم شما فقط چندمتر ابتدایی را پوشش می‌دهد و باید برای حرکت در مسیر دید مناسب و وسیعی داشته باشید. اگر از نقاب کلاه استفاده نکنید، انتخاب عینکی مناسب برای جلوگیری از حشرات و گرد و خاک لازم است.

 

نگهبانان مچ دست

بیش از یک سوم حوادث در اسکیت مربوط به مچ دست‌ها می‌باشد. به خصوص رشته اسکیت در سراشیبی، فکر نکنم نیاز باشه که دوباره بگم: نگهبانان مچ دست

هشدار: کیفیت مچ‌بندهای موجود در بازار بسیار متفاوت است، ولی مچ‌بند‌های یکپارچه، قویتر و طول عمر بیشتر دارند.

* نکته: برخی اسکیت‌بازان برای محافظت مچ دستشان و همچنین جلوگیری از سوختگی انگشتان دستشان، دستکش‌های باغبانی استفاده می‌کنند.

 

پد سقوط

چیزی نیست جز یک شورت بلند برای محافظت از لگن و باسن. در صورت سقوط شوک سقوط کمی را جذب می‌کنند ولی از سوختگی ناشی از اصطکاک بر روی سطح زمین جلوگیری می‌کند.

هشدار: مطلوبیت مدلهایی با پوسته پلاستیکی(که احتمالا با یک فوم زیر سازی تکمیل شده است) برای مواقع کشیده شدن بر روی زمین مناسب‌تر است.

 

قطعات اصلی: پد سینه، پد پشت و دیگر پدهای پوششی

در دنیای سراشیبی ، لباس‌هایی مثل تصویر زیر پیش پا افتاده‌اند. امروزه لباس‌ها و پد‌های پوششی بیش از پیش یکپارچه شده‌اند.

و آرنج‌ها، شانه‌ها، ستون فقرات، قفسه سینه، باسن و لگن‌ها را پوشش می‌دهند.

توجه: لوازم ایمنی موتورسیکلت با نام تجاری Dainese  به خوبی برای اسکیت‌بازان سراشیبی شناخته شده است. این تجهیزات بسیار گران بوده ولی در نهایت ظرافت ساخته شده‌اند.

* نکته: لباس موتور سواران اغلب توسط اسکیت‌سواران در سراشیبی استفاده می‌شود، به خصوص اگر آنها به طور موازی هر دو رشته را دنبال کنند! لباس‌های چرم به هنگام سقوط فقط از پوست محافظت می‌کنند. در غیر این صورت، یک شلوار جین و ژاکت چرمی (ترجیحا قدیمی) و همچنین نوار محافظ و حمایتی در همه جا مورد نیاز است: ران، باسن، زانو، آرنج و...

هشدار: لباس‌های ساخته شده از الیاف مصنوعی شما را در برابر سقوط محافظت نمی‌کند، ولی تهویه هوای مناسبی را برایتان به وجود می‌آورد. می‌توان آنها را بر روی تجهیزات حفاظتی فوق الذکر استفاده کرد.

 

آرنج‌بند و زانو‌بند

در صورت سقوط در سرعت بالا، شما به محافظانی مقاوم در برابر سایش احتیاج دارید. در حالت ایده آل، به پیست‌های اسکیت اگرسیو و یا موتورسواری  بروید و آنجا را جستجو کنید.

هشدار: عدم لغزش زانوبند و آرنج‌بند بسیار مهم است. اگر آنها فقط با تسمه‌ای از نوارچسب، محکم شده باشد، در اولین سقوط جابه جا شده و کاملا بی‌فایده خواهد بود.

* نکته: اگر شما پول زیادی ندارید، پد " Moon" کاملا مناسب است و پوسته آن شما را به هنگام اسلاید و کشیده شدن بر روی زمین محافظت می‌کند.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link

© Link