بیش از یک سوم صدمات ثبت شده در بخش سوانح بیمارستانی مربوط به مچ دست اسکیت‌بازان است. این امر کاملاً طبیعی است، با توجه به اینکه برای جلوگیری از سقوط به طور غریزی دست‌ها را استفاده می‌کنیم. در ادامه راهنمایی‌هایی را برای انتخاب درست مچ‌بند در اسکیت‌سواری ارائه می‌دهیم.

 

با توجه به تمرین و کاری که در اسکیت‌سواری به دنبال انجام آن هستیم گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خواهیم داشت

بخش چرمی که قسمت حمایتی را نگه می‌دارد.

قسمت درزها که از نظر محافظت و مقاومت بررسی شده است.

بخش محافظتی متحرک.

محصولات با کیفیت بسیار متفاوت و متنوع در بازار وجود دارد. خوشبختانه معیارها و ویژگی‌های خاصی  برای وارد کنندگان و تولید کنندگان اروپایی در نظر گرفته می‌شود. شما میتوانید همه محصولات را به طور واقعی بر روی یک صفحه نمایش مشاهده کنید. با این حال به برچسب " CE اروپا" بر روی محصولات توجه کنید.

محافظان مچ دست با صفحه قابل جابه جایی: باید در اکثر موارد از آن اجتناب شود.

بدون هیچگونه اعتراضی نسبت به این نوع پدهای محافظتی، واقعیت اصرار برای عدم استفاده، این است که در دراز مدت قابل اعتماد نیستند.

در واقع، قسمت‌های چرمی که از بخش متحرک حمایت می‌کند به هنگام کشیده شدن بر اثر سقوط به سرعت، برمی‌گردد و یا در می‌آید.

به طوری که در طول یک سقوط، بخش حمایت کننده از مچ دست ممکن است به راحتی در برود. فقط پیامدهای و عواقب آنرا تصور کنید.

 

محافظان کف دست: احتیاط کنید!

نقطه‌ای که مچ‌بندها پوشش می‌دهند، دست و مچ دست می‌باشد. با این حال، کف‌دست‌بندهایی که با همین عنوان پیشنهاد می‌شود، تنها از کف دست محافظت می‌کند. کوتاهی اندازه آنها هیچ پشتیبانی مشترکی برای دست و ساعد انجام نمی دهد و از شکستگی مچ دست هم جلوگیری نمی‌کند.

دوباره تکرار می‌کنیم: اگر این تجهیزات ((کف دست بندهایی که به جای مچ بند ارائه می‌شود)) را به کار نمی‌برید، به راه خود ادامه دهید!!

 

محافظان یک تکه: یک جایگزین ایمن‌تر

بنابراین تولیدات یک تکه مانند آنچه که در تصویر زیر می‌بینید برای حفاظت در برابر آسیب‌های ناخوشایند مناسب‌تر است.

قسمت زیرین معمولا به صورت دستکشی یکپارچه که به وسیله تسمه‌ها پشتیبانی می‌شود، ساخته شده است. مدل‌های دستکشی برای پوشیدن و جلوگیری از لغزش ساده‌تر و راحت‌ترند. اغلب هر دو سیستم چفت و بست و اتصال مکمل یکدیگرند.

قسمت فوقانی برای جلوگیری از آسیب باید نسبتا انعطاف پذیر باشد.

دو بخش سخت باید به اندازه کافی بر روی ساعد را بپوشاند تا بتواند موثر باشد.

آنها نباید بیش از حد سفت و سخت باشد چراکه بیش از آنکه از مچ دست حمایت کنند، باعث آسیب بیشترشان می‌شود.

محافظ‌های استاندارد قدیمی (که کوتاه و سفت و محکم بودند) در ابتدای امر برای جلوگیری از صدمات وارده به قسمت پاشنه‌ای کف دست به هنگام سقوط و کشیده شدن بر روی آسفالت (که معمولا زخمی شدن بود) ساخته شد.

مکانیسم اصلی ضایعات استخوان به علت باز شدن بیش از اندازه مچ دست است و در نتیجه این فشار اضافی شکستگی استخوان دیستال رادیوس (برای مثال شکستگی‌های بسیار شایع در اسکیت و اسنوبورد) می‌باشد.

نقطه ضعف محافظ‌های کوتاه و سفت و محکم آن است که: فشار و نیروی وارده به دیستال رادیوس (شعاع کمتر قسمت انتهایی استخوان ساعد) تنها به قسمت فوقانی محافظ وارد می‌شود.

به همین دلیل ما پوشیدن محافظان بلندتر و منعطف‌تر را توصیه می‌کنیم، استفاده از آنها باعث جذب و فشرده‌سازی نیروی وارده می‌شود و موفقیت آن به اثبات رسیده است.

آیا آنها را بیش از حد سفت کنیم؟

برای جلوگیری از شکستگی ساعد، مراقب باشید قسمت پشت محافظ خود را بیش از حد سفت نکنید. اگر قسمت ساعد دست کمی آزادی نداشته نباشد، ممکن است استخوان از قسمت بالایی محافظ بشکند.

 

انتخاب اندازه و محافظ‌های معکوس (چپ و راست)

نگهبانان مچ دست درست همانند دستکش‌ها هستند. بسیاری از تولیدکنندگان در کف محافظ و یا با برچسبی،  "L " برای " چپ" و " R" برای " راست " را مشخص می‌نمایند. هنگامی که شما محافظ‌های دست را رو به سمت کف زمین قرار دهید همیشه قسمت گرد و مدور باید در پایین قرار بگیرد.

اندازه محافظ‌ها مانند دستکش‌ها و یا برخی از لباس‌های کار با S، M، L مشخص می‌شود. اگر شما اندازه خود را ندانید، عاملی برای تکان خوردن و لغزش محافظ به وجود خواهد آمد. اگر بیش از حد کوچک باشد، برای قرار دادن آن به مشکل خواهید خورد و اگر بیش از حد بزرگ باشد در دستانتان بازی می‌کند و بیش از حد نوک انگشتانتان را هم می‌پوشاند.

 

چه قیمت ؟

شما می‌توانید همه چیز پیدا کنید، به ویژه در مجموعه‌های کامل شامل (آرنج بند، زانوبند و مچ بند)، اما شما باید در مورد کیفیت آنها مراقب باشید.

انتظار می‌رود پرداخت €15(یورو) برای تهیه یک جفت مچ‌بند در شروع کار مناسب باشد. محصولات با کیفیت به‌طور متوسط از €20(یورو) در دسترس هستند و برخی از تولیدات پیشرفته تر بین 25 تا 40 یورو هم موجود می‌باشد. همه چیز به نظم و انضباط بستگی دارد.

 

محافظ‌های مچ دست در رشته اسکیت اگرسیو

در اسکیت اگرسیو و سطوح شیبدار، اسکیت‌بازان از دستکش‌های تقویت شده (که به وسیله نوارهای محافظتی به مراتب تقویت شده است) استفاده می‌کنند.

آنها برای جلوگیری از تراشه‌های چوب تخته‌های رمپ (U) بسیار مناسب‌اند و نوارهای محافظتی آنها برای در امان ماندن سوختی ناشی از کشیده شدن بر روی سطوح  مناسب است.

اگر شما مبتدی هستید و زمان زیادی برای صرف کردن ندارید، محصولی را با قسمت سفت و محکم متناسب با اسکیت در خیابان انتخاب کنید.

در اسکیت اگرسیو، سقوط به طور مکرر و گاهی همراه با خشونت و سختی بیشتر روبرو خواهد بود. آیا سلامت خود را با نپوشیدن پد‌های محافظتی همچون دوستان خود به خطر می‌اندازید!

 

محافظ‌های مچ دست در رشته اسکیت سرعت

اسکیت‌بازان سرعت می‌توانند از محافظ‌های کلاسیک مچ دست که متناسب با اندام اسکیت‌بازان سرعت است استفاده کنند. دستکش‌های موتور‌سواری بسیار خوب است و چون تقویت شده‌اند می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اگر آنها از شکستگی‌های مچ دست جلوگیری نکند، ولی سوختگی و خراش‌ها را محدود می‌کند.

اگر شما احساس می‌کنید محافظ‌های مچ دست کلاسیک، به طور کامل اطمینان مورد نظر شما را به وجود نمی‌آورد، از محافظ‌های کف دست مخصوص رشته اسکیت سرعت که برای نخبگان طراحی شده استفاده کنید.

 

محافظ‌های مچ دست در اسکیت هاکی


اهمیت آن در راحتی گرفتن چوب هاکی خلاصه نمی‌شود و اجتناب از مچ بند‌های کلاسیک در این رشته مرسوم است. دستکش در اسکیت هاکی اجباری است.

 

و محافظ‌های مچ دست در رشته اسکیت سراشیبی

برخی از اسکیت‌بازان این رشته برای جلوگیری از سوختگی انگشتان دست علاوه بر محافظ‌های کلاسیک از دستکش‌های باغبانی استفاده می‌کنند. اما مشکل آنجاست که آنها به خوبی بر روی  آسفالت کشیده نمی‌شوند. برخی دیگر از اسکیت‌بازان با تکه‌هایی از پلاستیک یا فلز محافظ‌های خود را تقویت می‌کنند. رشته اسکیت در سراشیبی با ابتکار و خلاقیت‌های متنوع در سراسر جهان همراه است.

 

نتیجه

انتخاب نگهبانان مچ‌دست به اندازه انتخاب اسکیت اهمیت دارد و جدی است. اگر بودجه شما برای خرید اسکیت محدود است برای تهیه مچ‌بند بین 15 تا 20 یورو کنار بگذارید حتی اگر این به معنی گرفتن اسکیتی ارزانتر باشد. قیمت لزوما مترادف با بهره‌وری نیست، بنابراین ما شما را به جستجو در تولیدات  با قیمت بالا سوق نمی‌دهیم.

هر کدام از دست‌های ما کمتر از 27 استخوان دارد و باید از این عضو پیچیده محافظت کنیم. دست‌ها ابزار اصلی ما هستند. در تمام طول روز از دست‌ها استفاده می‌کنیم و آنها به ما خدمت می‌کنند و برخی از مردم حتی برای صحبت کردن از آنها بهره می‌برند، پس غفلت نکنید!!

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link

© Link