امروزه کودکان و حتی بزرگسالان نیاز دارند تا برای انجام کارهای روزمره و ایجاد یک زندگی سالم فعالیت داشته باشند و اسکیت‌سواری یکی از آن مواردی است که تعامل با دوستان و گوش دادن به موسیقی و ورزش و... را با هم تلفیق نموده است. ورزشی که هم در قالب تفریحی و هم رقابتی و در رشته های متنوع دربی، سرعت، هاکی، هنری، جام (رقص) و ...انجام می‌شود و این ورزش سرگرم کننده افکار خوشایند در فرد ایجاد کرده و ضمن بالا بردن ضربان قلب و بهبود عملکرد قلبی و عروقی باعث تناسب اندام و خلق و خوی مناسب می‌شود.

مطالعات دانشگاه کنستانت[1] نشان می‌دهد که اسکیت‌سواری ضربان قلب را به 140 تا 160 ضربه در دقیقه می‌رساند و با افزایش سرعت اسکیت‌سواری می‌توان آن را به 180 ضربه در دقیقه هم برساند که این امر موجب تقویت عضله قلب و بهبود گردش خون می‌شود.

رولر اسکیت از نظر مطالعات انجمن قلب آمریکا[2] به عنوان یک ورزش هوازی توصیه می‌شود.

با توجه به مطالعات دانشگاه ماساچوست[3] اسکیت سواری 50 درصد شوک و فشار کمتر را در مقایسه با دویدن به مفاصل زانو و مچ پا وارد می‌کند.

به گفته دکتر کارل فوستر[4] استادیار پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه ویسکانسین[5] اسکیت‌سواری از دویدن و دوچرخه‌سواری مفیدتر است.

بر اساس اطلاعات سایت انجمن بین‌المللی اسکیت[6] 30دقیقه اسکیت‌سواری با سرعت متوسط به صورت تقریبی 285 کالری می‌سوزاند و ضربان قلب را به 148 ضربه در دقیقه افزایش می‌دهد.

اگر فردی هر روز اسکیت‌سواری کند همانند افراد دیگری که دوچرخه سواری، شنا و یا دویدن را انتخاب کرده‌اند تمام مزایای تناسب اندام را که در ورزش‌های هوازی[7] مدنظر است به دست خواهد آورد.

فقط یک ساعت اسکیت‌سواری متوسط 330 کالری را در فردی که 143 پوند وزن دارد می‌سوزاند. در حالیکه با رساندن سرعت به 10 مایل در ساعت این مقدار کالری به عدد 600 خواهد رسید.

اسکیت‌سواری یک تمرین هوازی است که همه عضلات بدن از جمله مچ پا، شکم، کمر، زانو، باسن و ران و به خصوص قلب را به تحرک وا میدارد.

اسکیت‌سواری مشابهه دویدن آرام باعث سلامتی و مصرف کالری و کاهش چربی بدن و تقویت عضلات پا می‌شود.

*نکته قابل توجه این است که تفاوت‌های موجود در کالری مصرفی به علت تفاوت در معیار های موثر بر سوخت و ساز (مثل وزن، قد، متابولیسم، سرعت، زمان و...) است.

 

پرسش‌های متداول مردم در مورد اسکیت سواری (برگرفته از جستجوهای مردمی در گوگل)

آیا اسکیت‌سواری یک ورزش است؟

مطالعات نشان می‌دهد که اسکیت‌سواری ورزشی است هوازی که همه عظلات بدن به خصوص قلب را درگیر می‌کند و از منظر فواید سلامتی و مصرف کالری و کاهش چربی بدن و توسعه قدرت پا شبیه به دویدن آهسته است.

منبع

آیا اسکیت‌سواری باعث کاهش وزن می‌شود؟

اگر شما هفته‌ای 5 نوبت 30 دقیقه‌ای اسکیت‌سواری کنید نزدیک به 1250 کالری می‌سوزانید. که با یک برنامه غذایی معقول و حساب شده می‌توانید به صورت تقریبی هفته‌ای یک پوند وزن خود را کم کنید. البته وزن شما نیز در میزان کالری که در هر ساعت می‌سوزانید موثر است.

منبع

رولر اسکیت‌ها در هر ساعت چه مقدار کالری می‌سوزانند؟

این موضوع رابطه مستقیمی با وزن بدن دارد. هرچه سنگین‌تر باشید برای انجام فعالیت به انرژی بیشتری نیاز دارید. یک فرد 160 پوندی در طول 60 دقیقه اسکیت سواری 548 کالری می‌سوزاند در حالیکه یک فرد 200 پوندی در همان زمان 683 کالری می‌سوزاند.

منبع

اینلاین اسکیت‌ها در هر ساعت چه مقدار کالری می‌سوزانند؟

براساس جدول میزان مصرف کالری در سایت MayoClinic.com یک فرد 160 پوندی 913 کالری در هر ساعت اسکیت‌سواری با سرعت متوسط می‌سوزاند. در همان زمان فردی با 200 پوند وزن 1138 و فرد دیگر با 240 پوند وزن 1363 کالری می‌سوزاند.

منبع

اسکیت‌سواری روی یخ (پاتیناژ) در هر ساعت چه مقدار کالری می‌سوزانند؟

بر اساس یک برآورد کلی با وزن 150 پوند در هر 30 دقیقه از اسکیت‌سواری روی یخ 250 کالری و با وزن 200 پوند 330 کالری می‌سوزانید.

منبع

آیا اینلاین اسکیت‌ها باعث کاهش وزن می‌شود؟

اسکیت در مقایسه با ورزش‌های هوازی آبی، بلند کردن وزنه و چهار و نیم مایل پیاده روی در ساعت کالری بیشتری می‌سوزاند. شما باید برای کالری سوزی فعالیت کنید. با این حال نگران نباشید گشت و گذارهای شما در سراشیبی نتایج متفاوتی خواهد داشت.

منبع

در اینلاین اسکیت‌ها چه مقدار کالری می‌سوزانید؟

30 دقیقه اسکیت‌سواری فردی با 125 پوند وزن 210 کالری می سوزاند در حالیکه همین فرد با 12 دقیقه دویدن 240 کالری می‌سوزاند. (نتایج مطالعات انتشارات بهداشتی هاروارد)

منبع

چه عضلاتی به هنگام اسکیت‌سواری با اینلاین‌ها فعالیت می‌کند؟

مشابهه اسکیت‌سواری بر روی یخ عضلات اولیه‌ای که برای حرکت رو به جلو استفاده می‌شود مثل عضلات پا و باسن استفاده می‌شود. استفاده از اسکیت اینلاین‌ها همچنین مزایای ثانویه‌ای برای تقویت عضلات تثبیت کننده شکم و ساق پا دارد. گروه عضلانی اصلی در اسکیت‌سواری عضلات سرینی، چهار سر، همسترینگ و دیگر ماهیچه‌های ران است.

منبع

اسکیت‌سواری بهتر است یا دویدن؟

مزایای هوازی اسکیت‌سواری به خوبی دویدن نیست. اما از همین منظر بهتر از دوچرخه‌سواری است. برای سوزاندن کالری و استفاده از مزایای اسکیت‌سواری باید سختر و با سرعت بیشتری فعالیت کنید.

منبع

دوچرخه‌سواری بیشتر کالری می‌سوزاند یا اسکیت‌سواری؟

برای یک بانوی 145 پوندی اسکیت سواری در هر ساعت 500 کالری می‌سوزاند. در حالیکه دوچرخه‌سواری با سرعت معقول 12 تا 14 مایل در ساعت در همان فرد 560 کالری می‌سوزاند. اگر بتوانید سرعت دوچرخه‌سواری خود را به طور متوسط به 16 مایل در ساعت برسانید می‌توانید 835 کالری در ساعت بسوزانید.

منبع

در اسکیت هاکی چه مقدار کالری می‌سوزانید؟

کالری مصرفی به عوامل متعدد از جمله وزن بستگی دارد. فردی با 120 پوند به طور متوسط 475 کالری را در هر ساعت اسکیت هاکی می‌سوزاند. در حالیکه این فرد با وزن 190 پوند 700 کالری در هر ساعت از اسکیت هاکی می‌سوزاند.

منبع

چه عضلاتی به هنگام اسکیت‌سواری استفاده می‌شود؟

عضلات چهار سر ران که در قسمت جلوی پا قرار دارد و عضلات همسترینگ که در پشت پا قرار دارند به طور مداوم استفاده می‌شوند. ولی عضلات چهار سر از همسترینگ قوی‌تر خواهد شد.

منبع

در هر ساعت اسکیت‌سواری با اینلاین اسکیت‌ها چه مقدار کالری می‌سوزانید؟

اسکیت‌سواری در فضاهای باز به دنبال کاهش وزن نیست. اما زانو ها و مفاصل درگیر در حرکت آسانتر و مطلوبتر عمل می‌کنند و علاوه بر مزایای قلبی و عروقی در هر دقیقه اسکیت سواری محلی 250 کالری مصرف می‌شود.

منبع

چگونه رول اسکیت‌سواری کنیم؟

برای انجام این کار به آرامی اسکیت کنید. اجازه دهید که پاها گسترده شوند. به پنجه های خود توجه کنید. فشار را در بیرون اسکیت‌ها و داخل ران‌ها محکم حفظ کنید. مثلثی کردن اسکیت‌ها به آرامی شما را متوقف می‌کند. در آغاز اسکیت‌سواری ممکن است به هنگام توقف اسکیت‌هایتان خیلی به هم نزدیک شود.

منبع

اینلاین رول اسکیت‌ها چه هستند؟

اسکیت‌های اینلاین(درون خطی) که معمولاً در گذشته با نام رولربلید شناخته می شد و بر خلاف اسکیت‌هایی که با دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب قرار می‌گیرند دارای 5 یا 4 یا 3 چرخ مرتب در یک خط می‌باشند.

منبع

چه عضلاتی در اسکیت هاکی درگیراند؟

چهار سر در قسمت جلویی پا که وظیفه خم کردن مفصل ران و زانو را بر عهده دارد. همسترینگ در پشت و عضلات محافظ خلفی و عضلات چرخاننده پا و عضلات شکمی و ...

منبع

آیا رول اسکیت و اینلاین اسکیت‌ها شبیه به هم هستند؟

تفاوت اصلی بین این دو نحوه جاگذاری چرخ‌ها می باشد که در رول اسکیت‌ها دوچرخ جلو و دو چرخ در عقب و در اینلاین اسکیت‌ها تمام چرخ ها در یک ردیف قرار می‌گیرد.

منبع

در بازی اسکیت هاکی هر بازیکن چند مایل مسافت را طی می‌کند؟

هر بازیکن به طور متوسط 15 پوند تجهیزات را در طول بازی حمل می‌کند و فردی با 6یارد و 1 اینچ قد و وزن 200 پوند و سطح چربی زیر ده درصد به طور متوسط در هر بازی 5 مایل و در طول یک فصل 410 مایل را طی می‌کند.

منبع

یادگیری اسکیت هاکی راحتر است یا اسکیت نمایشی؟

شاید بتوان گفت که اسکیت هاکی به خاطر نوع فریم آن و بلندتر بودن طول پایین تر بودن ارتفاع و ثقل آن راحتر از اسکیت‌سواری با اسکیت‌های نمایشی باشد که فریم کوتاهتر دارند.

منبع

بازیکنان اسکیت هاکی چقد سرعت دارند؟

بازیکنان اسکیت هاکی روی یخ  لیگ امریکا NHL غالباً 20 مایل در ساعت سرعت دارند و بازیکنان حرفه‌ای اسکیت سرعت گاهی اوقات به سرعت 30 مایل در ساعت هم می‌رسند.

منبع

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link

© Link

© Link

© Link


[1] Universitat Konstantx

[2] American Heart Association (AHA)

[3] University of Massachusetts

[4] Dr. Carl Foster

[5] University of Wisconsin Medical School

[6] International Inline Skating Association

[7] Aerobic