*همیشه از یک آچار آلن[1] خوب و با کیفیت استفاده کنید. 

یک کارگر خوب هیچگاه ابزار خودش را مقصر نمی‌داند؟! اکثر آلن‌های ارزان قیمت به دلیل آنکه مواد اولیه بکارفته در آن از فلزات نرم و بی کیفیت تشکیل شده است، هنگام استفاده به راحتی تغییر فرم داده و به محورهای پیچ آسیب می‌رساند.

بهترین نوع آچارهای آلن، آچار آلن‌های تی شکل است.

*گودی روی محورهای پیچی یک طرفه و یا دارای مهره را تمیز کنید.

اگر آچار آلن به هر دلیل دقیق و کامل در درون گودی سر محور قرار نگیرد، احتمال ساییده شده و از بین رفتن محور به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

*از قرار گرفتن کامل آچار آلن در گودی محور پیچ اسکیت اطمینان حاصل کنید.

برای اثربخشی و اطمینان از اینکه آچار آلن به صورت کامل تمام نیروی استفاده شده را جهت باز کردن محور پیچی اسکیت استفاده می‌کند، توجه کنید تا آچار آلن به صورت کامل در گودی محور قرار بگیرد تا نیروی موثری برای باز کردن و یا بستن به محور وارد گردد.

*چرخاندن آچار آلن

هنگام چرخاندن آچار آلن دقت کافی به خرج دهید. از قرار گرفتن دقیق و کامل آچار آلن در گودی محور مطمئن شوید و آچار را به حالت عمود بر محور قرار داده و بدون خم شدن آن به جهات دیگر محور پیچی اسکیت را باز کنید. دسته پهن‌تر یا اندازه قسمت سر تی شکل آلن میزان انتقال نیروی وارده برای گردش آلن را تعیین می‌کند.

*استفاده از چسبهای قفل کننده رزوه (تک جزئی آناروبیک یا بی‌هوازی)[2]

استفاده از این چسبها و یا لاک غلط‌گیر (یا لاک دست و...) برای پُر کردن فضای خالی و منافذ بین دو سطح فلزی که اول از همه جلوی شُل شدن محورهای پیچی اسکیت به دلیل سرعت و لرزش بالا را خواهد گرفت.

دوم استفاده از این چسبها مانعی برای تماس مستقیم فلز با فلز خواهد بود و در نتیجه از هرز شدن به دلیل فشار بالا، بریده شدن در زمان باز و بسته کردن، آسیب به دلیل تغییرات دمایی جلوگیری خواهد کرد. گاهی اوقات که در حال باز کردن محورهای پیچی اسکیت سفت می‌باشید بوی سوختگی شبیه به بوی متصاعد شده به هنگام شکلیک گلوله از درپوش اسلحه را حس خواهید کرد که استفاده از چسبهای مورد اشاره جلوی آنرا هم خواهد گرفت.

 

*نکته:

توجه داشته باشید که با دیدن کوچکترین آسیب در هر یک از ابزارها بلافاصله نسبت به اصلاح و یا جایگزینی آن اقدام کنید، چراکه در این حالت با مشکلات بعدی همچون گیر کردن و باز نشدن محورهای پیچی اسکیت مواجه نخواهید شد و علاوه بر آن از فشار روانی، دردسرهای دیگر و هزینه بیشتر در امان می‌مانید.

دقت در انتخاب و خرید ابزارهای با کیفیت و مناسب را فراموش نکنید.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link



[1] Allen Key

[2] Threadlocker