میلیون‌ها رولر اسکیت‌سوار هر هفته در سراسر جهان به این ورزش می‌پردازند. اسکیت‌بازان مبتدی یا اسکیت‌بازانی که گهگاه به این امر می‌پردازند با صدمات کمتری روبرو می‌شوند. ولی پوشیدن لوازم محافظتی به شدت توصیه می‌شود.

 

کلاه ایمنی

بنابر آمار مرکز خدمات اضطراری (اورژانس)  5 درصد حوادث رولر اسکیت در ناحیه سر می‌باشد. هرچند درصد کمی است اما بسیار جدی خواهد بود. در طول اسکیت‌سواری و یا تمرین تفریحی با اسکیت (به منظور تناسب اندام) انتخاب و پوشیدن کلاهی همچون کلاه ایمنی دوچرخه‌سواری در هر زمانی لازم است.

مچ‌بند

یک سوم آسیب‌های رولر اسکیت، آسیب‌های مچ هستند. هیچ تردیدی وجود دارد: استفاده از محافظ مچ‌دست در اسکیت‌سواری  اجباری است.

دقت کنید که مچ‌بند‌های متنوع و با ویژگی‌های مختلف در بازار وجود دارد. بهتر است از محافظ‌های یک تکه استفاده کنید.

علاوه بر این، پوشش‌های چرمی در برابر شکستگی از مچ دست محافظت نمی‌کند.

آرنج‌بند

آرنج‌ها از زانو و مچ دست کمتر در معرض ضربه قرار می‌گیرند، اما برخی افراد هم همیشه بر روی آرنج سقوط می‌کنند. اگر شما مبتدی هستید برای ایمنی از آنها استفاده کنید.

* نکته: پد‌های آرنجی که پوشیده می‌شود از آنهایی که فقط با نوار چسبی روی آرنج ثابت می‌شود بهتر است.

زانو بند

به هنگام سقوط شما می‌توانید با سرخوردن و اسلاید بر روی پد‌های زانو و مچ کشیده شوید و هیچ آسیبی نبینید و اینکار بسیار ساده و اطمینان بخش خواهد بود. یکبار دیگر یادآوری می‌کنم، پدهای پوششی از بند دارها کارآمدتر‌اند. در برخی از نمونه‌ها پوسته رویی سخت وجود ندارد ولی از نوعی فوم منبسط شده یا کولار استفاده شده است که برای خیابان و سطوح شیب‌دار استفاده می‌شود. ولی بهتر است در طول اسکیت‌سواری از زانوبندهای دارای پوسته استفاده شود.

جوراب

اغلب نادیده گرفته می‌شود، ولی آنها پا را از تحریکات و ناراحتی حفظ می‌کنند. جوراب‌هایی با جنس پنبه در جذب عرق پا موثر خواهد بود. از جوراب‌های نایلونی اجتناب کنید، چراکه بر اثر اصطکاک سوختگی پا را به وجود خواهد آورد.

لباس‌های روشن یا منعکس کننده

لوازم و ملزومات براق و فلورسنتی برای دیده شدن توسط ماشین‌ها در تاریکی بسیار مفید خواهد بود. جلیقه‌های براق و بازتاب کننده نور کارکنان  DDE که در یک سایت ساختمانی کار می‌کنند به راحتی از فواصل دور قابل مشاهده و تشخیص‌اند. بازوبند‌های چشمک زن وسیله دیگری است که شما را همانند یک درخت کریسمس متمایز می‌کند و مطمئن باشید که دیگران می‌توانند شما را ببینند.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link

© Link