امروزه کودکان به تمامی کمک‌هایی که بتواند آنها را در شرایط جسمانی مناسب و زندگی سالم یاری رساند، نیاز دارند. امروزه میزان ابتلا به چاقی در میان کودکان ایالات متحده بالا بوده، تحقیقات پزشکی نشان میدهد که بسیاری از کودکان 13 ساله همانند شخصی 50 ساله به بیماری تصلب شرایین قلب مبتلا هستند. بی‌تردید این آمارها نگران کننده است. در این میان اسکیت بازی راه مناسبی برای ورزش کردن به شمار می‌آید، اما باید دید که فرزندانمان تا چه اندازه به این ورزش علاقه‌مندند؟ در واقع باید دید آنها کدام یک را ترجیح می دهند؛ اینکه با دوستانشان بیرون بروند؟ به موسیقی گوش دهند؟ اسکیت بازی کنند؟ یا اینکه به بازی‌های دیگر بپردازند؟

*مطالعات نشان داده است که اسکیت‌سواری با درگیر ساختن تمام عضلات بدن به وی‍ژه قلب یک تمرین بدنی کامل و ورزشی ایروبیک است.

*در واقع این ورزش از لحاظ مزایا و سودمند بودن برای سلامتی افراد معادل آهسته دویدن بوده و منجر به سوختن کالری،کاهش چربی خون و افزایش توان پاها می‌شود.

*جامعه قلب امریکا اسکیت را به عنوان یک ورزش ایروبیک مناسب معرفی و افراد را توصیه به انجام این ورزش می‌کند.

*یک ساعت اسکیت ‌سواری با سرعتی کم و آرام توسط شخصی به وزن 64.86 کیلوگرم منجر به سوزاندن 330 کالری انرژی خواهد شد. حال اگر سرعت اسکیت‌سواری همین شخص بیشتر شود انرژی‌ای معادل 590 کالری در ساعت را خواهد سوزاند.

*چنانچه با سرعتی معادل 9.654 کیلومتر در ساعت اسکیت کنیم انرژی‌ای که در یک ساعت خواهد سوخت معادل 350 کالری بوده، با افزایش این سرعت به 16.09 کیلومتر در ساعت، میزان انرژی سوزانده شده نیز به 600 کالری در ساعت خواهد رسید.

*مطالعه‌ای که در دانشگاه ماساچوست صورت گرفته است حاکی از آن است که آسیب مفاصل در اسکیت بازی در مقایسه با دویدن به میزان 50 درصد کم تر اتفاق می‌افتد.

*چنانچه شخصی یک روز اسکیت‌سواری کند، روز دیگر دوچرخه سواری و روز بعد به شنا و یا دویدن بپردازد، اینگونه از تمام مزایای که یک ورزش ایروبیک برای تناسب اندام دارد برخوردار خواهد شد.

*اسکیت‌سواری به طور پیوسته و یکنواخت طی یک دوره زمانی 30 دقیقه‌ای ضمن اینکه باعث مصرف انرژی‌ای معادل 285 کالری می شود، میزان ضربان قلب را نیز به 148 ضربه در دقیقه می‌رساند.

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link