وزنت را به چرخ‌های کوچکی می‌سپاری تا حرکت کنی، حالا دوپا یکدیگر را دنبال می‌کنند و در این فاصله است که می‌توانی پرواز کنی و به اوج برسی.

اسکیت‌سواری، دنبال کردن یکی از علایق مشترک بشر یعنی سرعت است. یک جفت کفش اسکیت با چرخ‌هایی جادویی برای پرواز کردن. ورزش مفرح اسکیت ‌سواری از زمان پیدایش تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است. اما نکته جالب در تاریخچه آن، گسترش و کسب تنوع در آن است. بذر کوچک ورزش اسکیت، امروز تبدیل به درختی پرشاخ و برگ شده است. اسکیت‌سواری با ریشه دواندن در سرزمین ورزش‌های دیگر تحولی عظیم در تاریخ خود به وجود آورده است. امروز ساقه‌های پیوند خورده اسکیت در سرزمین ورزش‌هایی چون دو ماراتن، بسکتبال، هاکی و... سربرآورده و روز به روز نیز شاخه و برگ بیشتری پیدا می‌کند.

تسلط و هماهنگ‌شدن با حرکات این رشته قدم به قدم خلق و توسعه پیدا کرد.

در اوایل این رشته به سمت و سوی ورزشی تفننی سوق پیدا کرد و شاید علت آن هم این بود که هر روز ترفندی جدید در اسکیت‌سواری ابداع می‌شد و ترکیبی از ترفندهای هنرمندانه و خارق‌العاده با خلاقیت افراد ابداع می‌شد.

یکی از ورزشهای پرطرفدار در دنیا اسکیت‌سواری در نیمه شب است که تجلی نشاط و هیجان، کاملاً در این نوع آشکار است.

نیمه‌های شب و اسکیت

سال ۱۹۸۹- سان فرانسیسکو. در این سال زلزله‌ای شدید به اغلب اماکن عمومی، ساختمان‌ها و بزرگراه‌ها آسیب رساند. علاقه و اشتیاق به اسکیت‌سواری در آن دوران به بالاترین اندازه خود رسیده بود و طرفداران خاص خود را داشت. گروه‌ها و تیم‌های کوچک محلی و رهبری آنها از جمله اقدامات اساسی برای شروع و گسترش این اسکیت‌سواری محسوب می‌شد.

5.jpg (250×169)

بازسازی شهر آغاز شد. بزرگراه‌ها از جمله اماکنی بودند که به منظور جلوگیری از ترافیک و ازدحام زودتر از سایر بخش‌ها ترمیم شدند. این مکان‌ها از جمله بهترین فضاها برای تمرین اسکیت‌سواری و برقراری مسابقات بود. بازی‌ها از سر گرفته شد؛ هرچند زمین ناهموار و نامناسب بود اما شروعی مجدد برای بقای این ورزش به حساب می‌آمد.

اعضای یکی از اصلی‌ترین گروه‌ها -گولدن کیت پارک- با اصرار و پافشاری خود سهم مهمی در بازسازی بزرگراه‌ها داشتند. بهترین زمان برای تمرین کردن شب‌ها بود که تردد ماشین‌ها به حداقل می‌رسید. هر جمعه شب، وعده ثابت تمرین‌های گروه گلدن پارک بود. وعده‌های یک شب در هفته به تدریج به شب‌های متوالی در شهرهای مختلف تبدیل شد. فیلادلفیا، نیویورک، واشنگتن دی سی، میامی و... از جمله شهرهایی بودند که در آنها اسکیت‌سواری شب پدید آمد. تاریکی، سرعت و هیجان، عصاره‌های اصلی این رویداد بودند که مهمترین عوامل در جذب تعداد روزافزون افراد مختلف به این رشته محسوب می‌شد..
اروپایی‌ها نیز نتوانستند در مقابل هیجان و جذابیت‌های اسکیت‌سواری در شب مقاومت کنند. این رشته، سرانجام به اروپا نیز تسری پیدا کرد. علاقه‌مندان به این ورزش به سرعت از تنوع آن استقبال کردند به طوری که تنها در مدت زمانی کوتاه اهالی آمستردام هزارنفر، پاریس ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار نفر و رکورد آن در برلین با ۴۵ هزار نفر شکسته شد.

نیمه‌های شب و تاریکی. امنیت در این شاخه چگونه است؟

سازماندهی اسکیت‌سواران و نقشه‌یابی از اصول اساسی در این رویداد است. آگاهی داشتن از مسیر به آرامش اسکیت‌سوار کمک می‌کند و از خطرات احتمالی نیز می‌کاهد. از طرفی اسکیت‌سواری در شب به صورت گروهی برگزار می‌شود که این گروه‌ها از چندصدنفر تا ۱۰ الی ۱۲ نفر متغییر است. این ویژگی سبب می‌شود اسکیت‌سواران به راحتی برای ماشین‌های معدود در حال تردد قابل رویت باشند؛ همچنین در یک دور بزرگ، اسکیت‌سواران متعددی کل جاده را پر می‌کنند و در بسیاری موارد نیروهای پلیس آنها را اسکورت می‌کنند.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link