فیلم اولین دوره مربیگری اسکیت در سال 1376

بعد از آنکه اسکیت نوپا در ایران شروع به رشد نمود و کم کم توسعه پیدا کرد، در همین حین مشکلات و مسائلی خاص در دل آن به وجود آمد، یکی از این مسائل بحث قدیمی و جدید بودن و کُری و کَل کَل در این مورد بود.

ملاک خوب بودن مربی صرفاً در اجرای حرکات قوی و قشنگ نیست.... بلکه ملاک، تجربه و دانش در زمینه مربیگری و آموزش و اطلاعات به روز مربی است.

مربیان قدیمی که در عرصه قهرمانی دوره‌های سخت تمرین را طی کردند، حالا باید در عرصه شیوه‌ها و اصول  تمرین، تلاش کنند.

مسابقات ماراتن پیشکسوتان

بارها شده که وقتی شاگردی، به مرحله‌ای از اوج قله آمادگی می‌رسند برای مربی خودشان یا مربیان قدیمی دیگر که سال‌هاست در اسکیت تلاش می‌کردند شاخ و شونه میکشن و یکی از اصولی که هر مربی در آموزش و هر شاگرد اسکیتی در اخلاق ورزشی خود باید به آن توجه کند احترام به مربیان اسکیت قدیمی است جدای از آنکه چیزی از آن مربی فراگرفته و یا خیر.

از داستان‌ها و ضرب‌المثل‌های کهن خودمان مثل فوت و فن کوزه‌گری گرفته تا فن آخر استاد و الکس فرگوسن و..... همه و همه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به بیان احترام و ارج نهادن به مربیان قدیمی و جایگاه ارزشمند آنهاست.

برای نوجوانان و جوانان تازه کاری میگم که از طراوت و آمادگی جسمانی برخوردارند، بدونید که مربی شما سال‌ها پیش که هم سن شما بود و رشته شما هنوز نوپا بود و حرکات هنوز به شکل مدرن و در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف اسکیت شکل نگرفته بود، برای این ورزش تا سر حد نهایتش تلاش کرده است.

اختلاف سنی کم بین مربی و بازیکن در این ورزش به چشم می‌خورد.

شما الان باید از مربی خودتون بهتر باشید،

توی اجرای حرکات و این امری طبیعی است و اگر خلاف این باشه جای تعجب داره مثه ورژن جدید برنامه‌ها و اپلیکیشنهایی که هر سری از دفعات قبل بهتر بوده و مشکلات قبلی خود را مرتفع می‌کنند.

مربیانی که سال هاست روی تهیه و تدوین و پیاده سازی آکادمیک حرکات زحمت کشیده‌اند و جوانی خودشان را دلسوزانه برای این کار گذاشتن و حالا دانش خودشان را در تایم‌های ساعتی و یا جلسات یک دوره از کلاس‌های مدت دار در اختیار شما قرار می‌دهند.

شما باید سر تر از مربی باشید،

همتون از بازی ستاره‌های بزرگ فوتبال مثل پله و .... فقط شنیدید،

 

ولی اگر تنها یک بازی قدیمی از پله ببینید از بازی آنها خنده‌تان می‌گیرد که چرا شبیه بچه‌ها فوتبال بازی می‌کنند.

چرا که بازی آن برهه رو با بازی الان مقایسه می‌کنید،

اونموقع فوتبال در سیر رشد خود جوان بود و نوپا ولی حالا فوتبال به مرز پختگی رسیده و در رسیدن به کمال خودش می‌باشد.

در نهایت اینکه یاد گرفتن حرکات جدید در سرتان باد غرور ایجاد نکنه که از احترام به پیشکسوتان و مربیان قدیمی غافل بشید.

 

تهیه و تنظیم:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link