آیا می‌دانید به هنگام اسکیت‌سواری و .... داشتن برخورد و عکس العمل خوب بسیار کلیدی است.

رابطه بین اسکیت‌بازان و سگان ولگرد بسیار نابرابر است. درحالی که عبور از کنار برخی از آنها با بی‌تفاوتی کامل خواهد بود، ممکن است در برخی دیگر از موارد آنها کاملا دیوانه شوند. در اینجا به پاره‌ای راهنمایی‌ها برای همزیستی با این دوستان ولگرد خواهیم پرداخت.

 

داشتن برخورد و عکس العمل خوب

آیا می‌دانید به هنگام اسکیت‌سواری و در برخورد با یک سگ ولگرد چه باید بکنید؟

بسیاری از اسکیت‌بازان، اسکیت‌برد‌سواران و دوچرخه‌سواران همه روزه به صورت غیر منتظره با سگ‌های ولگرد روبرو می‌شوند.گاهی این امر بی سرو صدا و گاهی اوقات همراه با ترس خواهد بود و همیشه بی‌صدا و امن نخواهد بود.

 

نگرش خوبی که می‌توان اتخاذ کرد چیست؟

* سعی کنید از تماس مستقیم چشمی با سگ که می‌تواند به عنوان تهدیدی جدی تلقی شود جلوگیری کنید.

* زمانی که سگ به شما نزدیک است، اسکیت‌بازی را متوقف کنید و سعی کنید بدون حرکت و ثابت باقی بمانید. بهترین کاری که توصیه می‌شود: حفظ فاصله ایمنی است.

* اگر سگ حالت تهاجمی ندارد و به سمت شما می‌آید، اجازه دهید شما را بو کند، ولی آمادگی برای جلوگیری از هرگونه حرکت ناگهانی را داشته باشید.

* از همه مهمتر اینکه فریاد نزنید، چرا که به عنوان یک تهدید جدی تفسیر خواهد شد.

* هنگامی که سگ به شما نزدیک می‌شود برای حفظ آرامش و آرام بودن تلاش کنید. سگ با بو کشیدن ترس شما را احساس می‌کند. در بیشتر مواقع، اگر شما نترسید و بی‌تفاوتی کنید سگ راه خود را میگیرد و می‌رود.

* این زمان مناسبی برای دوستانه عمل کردن نیست. سعی نکنید با حیوانی ولگرد دوستی کنید. به او غذا بدهید و یا بخوابانیدشان. تنها به منظور جلوگیری از گاز گرفته شدن توسط آنها، ترکشان کنید.

* اگر آنها در پی شما هستند و شما را دنبال می‌کنند، سعی نکنید با اسکیت از آنها درو شوید، چرا که اکثر سگ‌ها از حرکات اسکیت سریعتر عمل می‌کنند. علاوه بر این آنها عاشق تعقیب اجسام درحال حرکت هستند، حتی برای بازی. آرام و ساکن باقی بمانید تا سگ علاقه و جذابیت خود را نسبت به شما از دست بدهد.

* هنگامی که سگ حضور شما را در آنجا فراموش کرد، به آرامی و در جهت مخالف آنجا را ترک کنید.

* اگر شما به طور منظم با سگ ولگرد خاصی در مسیر خود مواجهه می‌شوید که هنوز با شما رفتار خصمانه‌ای دارد، پیش از آنکه به کسی لطمه بزند آن را به مقامات مسئول گزارش دهید. در غیر اینصورت مسیر خود را تغییر دهید.

* اگر سگی به شما حمله کرد، با پرتاب کوله یا کلاه و یا چیزهایی شبیه به آن می‌توانید زمان و فرصت کوتاهی پیدا کنید که با منحرف کردن سگ خود را به جای ایمن برسانید و یا از جایی بلند بالا بروید.

* اگر شما مورد حمله قرار گرفتید، با گرفتن وضعیت جنینی از سر، گوش‌ها و گردن خود به وسیله دسته‌ها محافظت کنید.

*پرونده‌های مربوط به شکایت به طور منظم به اداره پلیس می‌رود و شما بی‌درنگ به دکتر مراجعه کنید.

 

با سگ‌هایی که در خانه‌های خود بسته و قفل نشده‌اند چه کاری انجام دهیم؟

اغلب در حومه شهرها، سگ‌ها مجازند در محوطه مزارع و یا کارخانه‌ها آزاد باشند. بنابراین شما باید زمان عبور از مقابل آنها بسیار مراقب باشید. برای یک سگ، عبور از جلوی خانه‌اش همانند نقض کردن حریم و قلمروش است و هنگامی که شما آنجا را ترک کنید سگ از سر شما دست بر می‌دارد.

در اینجا دوباره قابل ذکر است که در صورت حمله سگ‌های تهاجمی می‌توان به پلیس گزارش داد و کارشناسان ارشدی که در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد فعالیت می‌کنند در مورد خسارت وارده مسئول هستند.

 

قوانین

در مورد حیوانات سرگردان اعم از سگ و گربه، شهرداری به علت مشغله بالا ممکن است هیچ اقدامی انجام ندهد ولی مسئول به پیدا کردن یک راه حل است.

بر طبق ماده واحده 2-213 از قوانین روستایی سرگردان ماندن سگ‌ها و یا گربه‌ها ممنوع است.

اگر شما به سگی خطرناک برخورد کردید، در اسرع وقت جهت جلوگیری از حوادثی که می‌تواند در پیش داشته باشد به شهرداری  یا شورای عالی شهر مراجعه کنید.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

 

منبع:

© Link

© Link