* اسکیت‌سواری تفریح کودکانه است! اگرچه تفریح هم هست ولی در اصل ورزشی هستش که به دلیل نشاط بالاش و اثرات مثبتش شما خستگی تمرین رو حس نمی‌کنید و تازه پر انرژی‌تر هم میشین و همچنین اسکیت‌سواری کودک و بزرگسال نداره و تو هر سنی در صورت نداشتن آسیب و یا بیماری خاصی میتونید اونو تجربه کنید.

* اسکیت‌سواری ورزش نیست! درحالیکه یکی از بهترین ورزشهایی است که میتونید تجربه کنیدش و این رو زمانی متوجه میشین که یکدوره اسکیت‌سواری رو تجربه می‌کنید و همیشه میگین کاشکی به روز زودتر اسکیت‌سواری رو شروع میکردم.

* اسکیت‌سواری مسابقات داخلی و خارجی نداره! خب انواع مسابقات اسکیت و در رشته‌های متنوع به صورت لیگو یا مسابقات اسکیت دسته‌جات آزاد که افراد در سنین مختلف میتونن در اون حضور پیدا کنن در داخل کشور و ذیل فدراسیون اسکیت انجام میشه و خب مسابقات آسیایی و جهانی هم که در رشته‌های مختلف اسکیت همه ساله در حال انجام هستش و مراحل المپیکی شدن این رشته ورزشی در بعضی از شاخه‌ها در حال پیگیری و نهایی شدن هست.

* اسکیت‌سواری فدراسیون نداره! خب این باور غلط اسکیتی هم که به وضوح مشخصه و از سال 1384 فدراسیون اسکیت فعالیت خودش رو آغاز کرده و تا به این لحظه ادامه داره.

* اسکیت‌سواری تفریح و بازیه و برای یادگیری اون نیازی به مربی نیست! این باور غلط آسیبهای فراوانی رو به علاقمندان اسکیت وارد کرده و خیلی‌ها رو میشناسم که با خودآموزی در اسکیت‌سواری دچار صدمه و آسیب جدی شدند و همین موضوع ترسی در درونشون به وجود آورده که برای همیشه از لذت اسکیت‌سواری محروم شدند و در صورتی که حالا هم بخوان به اسکیت‌سواری بپردازن ترس شدید دارند و یا بر اثر یادگیری اشتباه تکنیک ترفند اسکیت باید زمان بیشتری نسبت به کسی که از همون ابتدا با مربی اسکیت‌سواری رو شروع کرده بذارن و طبیعتاً هزینه‌های بیشتری رو هم باید متحمل بشن!

* اسکیت‌سواری پاها رو پرانتزی میکنه! اینم یک باور رایج و غلط دیگه در مورد اسکیت‌سواری هستش که باید در موردش بگم انجام اشتباه تکنیک و استفاده از ابزار غیر استاندارد منجر به ناهنجارهای ساختاری در اسکیت‌سواری میشه و دیگه اینکه خیلی از پزشکان برای انجام اصلاح حرکتی و حرکت درمانی اسکیت‌سواری رو به مراجعین خودشون توصیه میکنن!

* اسکیت‌سواری مختص بچه‌هاست! اسکیت‌سواری به سن، جنسیت خاصی تعلق نداره و قطعاً همه افراد میتونن با تلاش و پشتکار اسکیت‌سواری رو یاد بگیرن و ازش لذت ببرن!

* اسکیت‌سواری باعث آسیب به صفحات رشد کودکان میشه! خب در هر ورزش و فعالیتی که کودکان دچار شکستگی استخوان بشوند امکان آسیب به صفحات رشد هم وجود دارد و در اسکیت‌سواری در صورتی که اصولی و ایمن و با تجهیزات کامل اسکیت‌سواری و همچنین زیرنظر مربی به اسکیت‌سواری بپردازین خب قطعاً این احتمال به صفر میرسه!

* اسکیت‌سواری با کف پای صاف ممکن نیست! اینم یه باور غلط دیگه دیگه هستش، ولی خب یکم اسکیت‌سواری برای کسانی که کف پای صاف دارن مثل باقی کارهایی که با کف پای صاف براشون سخته فشار بیشتری رو به اسکیت‌سوار وارد میکنه، اما استفاده از کفی طبی و انجام مداوم تمریناتی که به اصلاح گودی کف پا کمک میکنه با انگیزه اسکیت‌سواری راحتر بیشترم میشه!

* لوازم ایمنی تو اسکیت‌سواری فقط برای مبتدی‌هاست! این دیگه از اون حرفاس! همیشه گفتم و بازم میگم تو اسکیت‌سواری هرچی لوازم ایمنی بیشتر بهتر! حتی اگه به محدود شدن دامنه حرکات اسکیتی شما منجر بشه! خیلی‌ها با لوازم ایمنی اسکیت و بخصوص کلاه ایمنی پدر کشتگی دارن و با دلایل و توجیهات مختلف میخوان از استفاده لوازم ایمنی اسکیت در زمان اسکیت‌سواری طفره برن، والا به پیر به پیغمبر قهرمانای اسکیت‌سواری هم چه تو مسابقه و چه در زمان تمرینات از لوازم ایمنی استفاده میکنن! یه سوالی هم که خیلی مطرحه اینه که چرا مربی از لوازم ایمنی استفاده نمیکنه؟ جوابشم خیلی واضح و روشنه مربی اسکیت هم اگه زمانی بخواد تمرین کنه قطعاً از لوازم ایمنی اسکیت استفاده میکنه و عدم استفاده از لوازم ایمنی اسکیت بخاطر اینه که در حال آموزش دادن به اسکیت‌آموزان به منظور انتقال بهتر مفاهیم و دیده شدن بهتر آناتومیک ترفندهای اسکیت در اجرای مفاصل از بستن لوازم ایمنی خودداری میکنه!

* خرید اسکیت نیازی به تخصص نداره و هر اسکیتی، اسکیته! این موضوع هم که از باورهای غلط رایج در زمینه اسکیت و خرید اسکیت و تجهیزات اسکیت هستش و مطمئن باشین اگه بدون مشورت با متخصصین این کار اقدام به خرید کنید مثل خیلی از دوستانی که بدون مشورت تجهیزات و اسکیت رو تهیه میکنن و بعداً دوباره مجبور به هزینه مضاعف برای خرید اسکیت و تجهیزات ایمنی اسکیت میشن شما هم باید هزینه و زمان دوباره برای این کار صرف کنید!

 

و صدها باور غلط دیگه که شاید شما هم اونارو شنیده باشید و بخواین تجربیات و شنیده‌هاتون رو با ما به اشتراک بذارین، منتظر نظرات شما هستم:

 

تهیه و تنظیم:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

 

منبع:

© Link