نمونه‌های شلوارک ایمنی اسکیت با کیفیت بالا

چند سالی است که استفاده از شلوارک ایمنی اسکیت برای رشته‌های عمومی اسکیت‌سواری در بین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اسکیت‌آموز رواج پیدا کرده است. بیان یکسری نکات در این خصوص خالی از لطف نیست؛

شلوارک ایمنی اسکیت برای اولین بار در رشته‌های اسکیت هاکی و رشته دانهیل مورد توجه قرار گرفت.

کاربرد شلوارک ایمنی اسکیت برای رشته اسکیت هاکی جلوگیری صدمات ناشی از برخورد بدنی با بازیکنان، دیواره و پاک با بدن بازیکنان بود.

رشته اسکیت هاکی

لوازم ایمنی رولر هاکی

 

و کاربرد شلوارک ایمنی اسکیت برای رشته دانهیل جلوگیری از رُد راش یا همان خراشیدگی توام با سوختگی به هنگام کشیده شدن اسکیت‌سوار بر روی زمین بود.

لوازم ایمنی برای رشته اسکیت در سراشیبی (دانهیل)

نمونه‌های شلوارک ایمنی اسکیت با کیفیت پایین

 

اگرچه افزایش ایمنی در اسکیت‌سواری برای اسکیت‌سواران و اسکیت‌آموزان به هر طریق و شیوه‌ای همواره قابل توصیه است، ولی با توجه به توضیحات بالا به راحتی می‌توان فهمید که استفاده از شلوارک ایمنی اسکیت کاربردی متفاوت با آنچه که امروزه در اذهان اسکیت‌آموزان و والدین آنها شکل گرفته دارد.

هنر زمین خوردن در اسکیت‌سواری

اگرچه برخی از انواع این شلوارک‌های ایمنی اسکیت، درصدی از فشار ضرب سقوط با لگن و استخوان دنبالچه را جذب می‌کند، ولی با توجه به دو کارکرد اصلی آن یعنی جلوگیری از ضرب برخورد با اجسام و افراد همچون رشته اسکیت هاکی و جلوگیری از خراشیدگی توام با سوختگی در رشته دانهیل، نمیتوان انتظار فوق‌العاده دیگری داشت. شاید از منظر روانی تاثیر این شلوارک‌های ایمنی اسکیت برای کاهش ترس ناشی از سقوط به پشت در اسکیت‌سواری بیشتر باشد.

پد محافظ لگن

ضربه گیر لگن

محافظ باسن

گارد باسن

پد سقوط

HIP PAD

شلوارک ایمنی اسکیت

شلوارک محافظ اسکیت

شلوارک ضربه‌گیر اسکیت

 

نام‌های مختلفی است که برای این ابزار ایمنی در اسکیت‌سواری استفاده می‌شود.

درواقع شلوارک محافظ لگن با طراحی استاندارد و ترکیب مواد اولیه نرم و سخت متناسب با مقاومت بالا در برابر ضربه و کشیدگی؛

ایمنی و محافظت بافتهای مرتبط با اندام‌های تحتانی اعم از لگن، دنبالچه، استخوان ران و ستون فقرات و...، کاهش فشار ناشی از ضربه، جلوگیری از خراشیدگی‌های ناشی از کشیده شدن بر روی زمین به هنگام زمین خوردن در اسکیت‌سواری و سایر آسیب‌های احتمالی در آن ناحیه را برای اسکیت‌سوار و یا اسکیت‌آموز به ارمغان می‌آورد.

برخی از انواع این ابزار ایمنی با قابلیت کشی در قسمت کمر به راحتی با اندازه کمر اسکیت‌سواران و یا اسکیت‌آموزان همخوانی پیدا می‌کند و معمولاً در سه سایز برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اسکیت‌سوار در دسترس می‌باشد.

سایزها

Smal دور کمر 25.2 تا 37

Medium دور کمر 27.6 تا 47.2

Large دور کمر 31.5 تا 43.3

XS دور کمر بیشتر از 43.3

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link