با توجه به کاربرد و جامعه هدف اسکیت، بوت یا کفش اسکیت دارای انواع مختلفی است. مثلاً در رشته اگرسیو به بوت یا کفش اسکیت با رویه سخت، در اسکیت سرعت با رویه سخت بدون ساق، در اسکیت نمایشی با رویه نرم، در اسکیت تفریحی با رویه نرم و سخت، در اسکیت‌های مبتنی بر کربن مثل اسکیت سرعت و اسکیت فری استایل، بوت یا کفش اسکیت‌های سفارشی‌ساز و ... نیاز است تا اجرای ترفندهای آن رشته راحتر باشد.

فرآیند تولید اکثر این کفش یا بوتهای اسکیت مشابه است؛

در دهه نود میلادی اکثر تولیدکنندگان بوت یا کفش اسکی همچون تکنیکا، روسیگنال، سالامون و تولیدکننده محصولات ورزش یخی بائور به تولید کفش یا بوت اسکیت نیز پرداختند.

مرحله اول:

در برخی برندها مثل برند تکنیکا با استفاده از ماتریس پازل‌های چوبی و رزین قالب بوت یا کفش اسکیت برای تولید انبوه آماده می‌شود.

مرحله دوم:

قالب اصلی که معمولاً از جنس آلومینیوم است در این مرحله تولید می‌شود و با توجه به هزینه بالای این مرحله باید هزاران جفت کفش یا بوت اسکیت تولید و فروخته شود تا این مرحله و قالب تهیه شده در آن مقرون به صرفه تلقی گردد.

مرحله سوم:

با استفاده از دانه‌ها یا گرانول هی پلیمری همچون پلی اورتان بوت یا کفش اسکیت در انواع و اقسام رنگها و باتوجه به نیاز بازار تهیه می‌گردد. در برخی از روشهای پیشرفته‌تر به دلیل استفاده از ماشین‌آلات به روزتر امکان تزریق با دوچگالی و یا دو رنگ مختلف بوت یا کفش اسکیت امکان‌پذیر است، درتیجه راحتی و تنوع زیبایی شناختی بهتری نیز شکل خواهد گرفت.

اکثر اسکیت‌سواران رشته سرعت از بوت یا کفش اسکیت با جنس کربن که برای هر فرد منحصر به خود اوست استفاده می‌کنند که اساساً تولید انبوه آنها مقرون به صرفه نیست و فرآیند تولید انحصاری و خاص خود را دارد. فناوری تولید چنین بوت یا کفش‌های اسکیتی در اختیار برخی از کشورها است.

معمولاً از زمان قالب‌گیری پا تا تولید نهایی بوت یا کفش اسکیت دوماه تا چها ماه زمان فرآیندی به دلیل زمان خشک شدن قالب که با قرار دادن نوارهای مرطوب کچی بر روی پا آغاز می‌شود، استفاده از لایه‌های کربن و تنظیم محل قرار گرفتن گوه مورد نیاز برای فریم در فواصل 165،190 و195 و زمان لازم برای تطبیق کربن با قالب، افزودن رویه چرمی و رویه داخلی ضد آب و آنتی باکتریال، افزودن قسمت سفت کننده اسکیت همچون بند و سگک، حمل و نقل و... نیاز است.

در این مدل از کفش یا بوت‌های اسکیت سفارشی پوشیدن جوراب آزاردهنده است. برای برخی موارد خاص همچون گودی کف پا یا صاف بودن پا استفاده از این مدل بوت یا کفش اسکیت هیجان انگیز است ولی قبل از آن حتماً باید با پزشک و متخصص مشورت کافی را انجام داد. نزدیک‌تر بودن کف پا به زمین و حس کردن آن نیز بسیار جذاب است.

مرتبط:

چرا خرید دو بوت مجزا برای اسکیت سرعت روی یخ و اینلاین اسکیت سرعت بهتر است

راهنمای خرید اسکیت اینلاین تغییر سایز و بدون تغییر سایز برای کودکان و بزرگسالان

انتخاب اسکیت استاندارد در خرید اینترنتی یا راهنمای خرید اینلاین اسکیت

خرید کفش اسکیت یا انتخاب یک مربی متعهد و خوب؟

هنوز اونقدر پولدار نشدی که اسکیت ارزون بخری!

تعیین سایز کفش اسکیت در خرید اینترنتی

پنج گام خرید اینلاین اسکیت برای بانوان

راهنمای خرید چرخهای اسکیت اینلاین

تولید چرخ اسکیت

 

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

 

منبع:

© Link

© Link

© Link