کاهش وزن

براساس یافته‌های فدراسیون رولر اسکیت جهانی، اسکیت سواری از طریق سوزاندن کالری و انقباضات عضلانی که کالری بیشتری را نسبت به چربی حتی در وضعیت استراحت می‌سوزاند به تسریع کاهش وزن کمک می‌کند. سه روز اسکیت سواری در هفته به مدت 25 دقیقه می‌تواند تا 750 کالری سوزی بیشتر را برای شما به وجود بیاورد.

افزودن رولر اسکیت به یک برنامه تمرینی، دارای مزایای سلامتی بسیاری است. اسکیت سواری یک تمرین قلبی و عروقی موثر، تمرین استقامت و تمرین قدرتی برای تقویت عضلات قدرتی در لگن و پاها می‌باشد. تعادل و هماهنگی نیز می‌تواند با اسکیت سواری منظم بهبود یابد.

مزایای هوازی ایروبیک - Aerobic Benefits

حتی با سرعت متوسط، رولر اسکیت تمرینی هوازی محسوب می‌شود، که سلامت قلبی و عروقی را تقویت می‌نماید. براساس یافته‌های فدراسیون رولر اسکیت جهانی تمرین هوازی که از طریق رولر اسکیت تامین می‌شود، هم اندازه تمرین دویدنی است که با سرعت 10 مایل در ساعت و یا بیشتر انجام می‌شود. همچنین اسکیت سواری فشار کمتری را نسبت به دویدن به مفاصل وارد می‌کند. فشار کم اسکیت سواری به کسانیکه ناراحتی مفاصل یا مشکلات مزمن مفصلی دارند نیز اجازه می دهد که از اسکیت سواری لذت ببرند و یک تمرین ایروبیکی هوازی داشته باشند.

مزایای قدرتی - Strength Benefits

رولراسکیت به افزایش قدرت به خصوص در عضلات قسمت پائینی بدن کمک می‌کند. ران، پهلو، باسن، عضلات پشت ساق پا همگی به هنگام اسکیت سواری با هم به جلو حرکت می‌کنند و تعادل را حفظ می‌نمایند. عضلات قوی‌تر و هماهنگ‌تر، از صدمات جلوگیری می‌کند و شما را فعال نگه می‌دارد و نسبت به سن، بدن شما را انعطاف پذیر‌تر می‌سازد.

مزایای استقامتی -Endurance Benefits

علاوه بر افزایش قدرت عضلات، رولراسکیت می‌تواند استقامت عضلات را افزایش دهد. افزودن کمی فشار بیشتر در هر جلسه اسکیت، عضلات شما را ورزیده می‌کند و در کنار سیستم عروقی، از ذخیره انرژی بدن بهتر استفاده می‌کند. این بدین معناست که شما می‌توانید مسافت بیشتری را بدن احساس خستگی طی نمائید.

تمرین های سازگار و انطباقی - Adaptable Workouts

رولراسکیت می‌تواند گزینه‌ای باشد برای کسانی که تازه می‌خواهند شروع به تمرین نمایند و یا پس از مدتی طولانی بی‌حرکتی، به ورزش برگردند، به دلیل اینکه این تمرین به شما اجازه میدهد که به اندازه توان شما تمرین نمائید. حتی آرام اسکیت سواری ضربان قلب را افزایش می‌دهد و گروه‌های عضلانی چندگانه را به کار می‌گیرد. طول زمان و سرعتی که اسکیت می‌کنید را می‌توانید به مرور افزایش دهید. همچنین رولراسکیت را می‌توان در فضاهای سرپوشیده سالن یا فضاهای روباز ورزشی انجام داد. به یاد داشته باشید که تجهیزات ایمنی را مانند کلاه، زانوبند، مچ‌بند و آرنج‌بند جهت جلوگیری از صدمات بپوشید.

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

منبع:

© Link