یکی از شاخه‌های محبوب رشته فری استایل در اسکیت‌سواری شاخه اسلاید (slide) است. در این شاخه بازیکنان طبق رنکینگ گروه‌بندی می‌شوند و مانند بتل {افراد در گروه‌های سه و چهار نفره قرار گرفته و پس از مقایسه با هم دو نفر از هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کند. هر بازیکن در هر مرحله گروهی چهار بار اسلاید می‌کشد. در فینال رقابت بازیکنان اسکیت در 5 راند اسلاید می‌کشند.} به رقابت می‌پردازند هر بازیکن در هر راند اجرایش می‌تواند از اسلاید ترکیبی و یا به صورت جدا استفاده کند و نسبت به سختی اسلاید و متراژ امتیاز کسب کند.

همانطور که در پست‌های قبلی (قوانین رشته اسلاید) اشاره شد خانواده اسلایدها در یک جدول ماتریکس تقسیم‌بندی می‌شوند. که حرف (A) سخت‌ترین اسلاید و حرف (C) آسانترین اسلاید از یک گروه طبقه‌بندی شده را نشان می‌دهد.

اجرای اسلاید توسط سلطان اسلاید در اسکیت‌سواری انریکه روبی

یکی از مهمترین موضوعات مبتلابه اسکیت‌سواران شاخه اسلاید در اسکیت‌سواری فری استایل پیدا کردن فضایی مناسب و سطحی صاف و صیقلی برای اجرای اسلاید است. خلاقیت اسکیت‌سواران این شاخه استفاده از ابزارهای مختلف برای اجرای اسلاید را فراهم کرده است. مثلاً اخیرا در خیلی از فیلم‌های اسلاید صفحه پلاستیکی مشکی رنگی را مشاهده می‌کنید که اسکیت‌سواران شاخه اسلاید بر روی آن تمرین می‌کنند. این سطح سیاه رنگ در واقع یک پوشش مصنوعی پلی اتیلنی با چگالی بالاست. از این صفحات برای عایق‌کاری در صنایع دیگر مثل استخرسازی، حوضچه پرورش ماهی و ... استفاده می‌شود. ژئوممبران یکی نمونه از همین صفحات مناسب برای اسلاید کشیدن و تمرین اسلاید در اسکیت‌سواری است.

ورق‌های ژئوممبران با ضخامت های 1، 1.5 و 2 میلیمتر بصورت رول در طول ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر و عرض‌های ۲ الی ۹ متر تولید می‌شوند و می‌توانید از سایت‌های مختلف مثل این سایت محصولات متنوع آن را ببینید و خریداری کنید.

کاتالوگ محصول ژئوممبران صفحه یا ورقه‌ یا سطح مناسبی برای اسلاید در اسکیت‌سواری و تمرینات اسلاید اسکیت

 

برخی از نکات مهم اجرای اسلاید؛

* برای اجرای اسلاید امتیازآور حداقل باید دو متر بر روی لبه سر بخورید.

* وزن باید بر روی لبه در حال سُر خوردن باشد.

* عواملی همچون اجرا، متراژ، ترکیب چند اسلاید با هم، پایان دادن اسلاید بدون بر هم خوردن تعادل از عوامل امتیازآوری است که می‌بایست توسط بازیکنان اسکیت و داوران اسکیت مورد توجه باشد.

* در تعویض اسلایدهای ترکیبی به یکدیگر اگر بازیکن اسکیت از لبه خارج شده و بر روی چرخ اسکیت رول کند آن قسمت اسلاید محسوب نمی‌شود.

* گرم کردن پیش از اسلاید که در مسابقات به مدت یک تا پنج دقیقه (بسته به نظر داور) است را فراموش نکنید.

* در اجرای مسابقات اسلاید بازیکنان هر گروه پشت سر هم و به ترتیب نامشان خوانده شده و بعد از اتمام اسلاید نفر قبل میتوانند اسلاید خود را به نمایش بگذارد.

نکته: بازیکن نباید منتظر اعلام اسم خود از جانب داور باشد و بعد از اتمام اسلاید نفر قبل میتواند اسلاید خود را شروع کند.

* از چهار اسلایدی که در هر گروه بازیکن به نمایش میگذارد سه اسلاید برتر او در نظر گرفته میشود و در فینال از پنج اسلاید، چهار اسلاید برتر او محاسبه میگردد.

* اسلاید باید در محدوده مشخص شده که قبلا در قوانین گفته شده اجرا شود.

 

اسلاید برد

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-پاور اسلاید رو به عقب

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-اسلاید اسید

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-اسلاید سول

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-اسلاید اسید کراس

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-اسلاید تو سویی

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-محور پنجه باز رو به عقب

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-سیزر اسلاید یا هاکی استاپ

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-مجیک اسلاید

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-پارالل اسلاید یا اسلاید موازی

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-پاور اسلاید رو به عقب با پنجه و پاشنه

آموزش انواع اسلاید در اسکیت‌سواری-اسلاید اسید کراس رو به عقب

 

 

تهیه و تنظیم:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

 

منبع:

© Link