اول: مربی (coach)

دوم: دوست (friend)

سوم: مرشد (mentor)

چهارم: مشوق (cheerleader)

 

موقع اسکیت‌سواری سعی کنید حداقل یکی از نقش‌های بالا را برای دیگری داشته باشید!

مشوق اسکیتی

والدین اسکیتی، اصلی‌ترین مشوق اسکیت‌آموزان می‌باشند. بعد از والدین برخی از دوستان اسکیتی در تمام دستاوردهای بزرگ و کوچک اسکیتی دوران اسکیت‌سواری، صمیمانه و با هیجان مورد تشویق‌تان قرار می‌دهند.

مثل برنده شدن یک رقابت اسکیتی، اجرای کامل یک ترفند اسکیتی و ...

اگر می‌خواهید مشوقان اسکیتی خوبی داشته باشید اول از خودتان شروع کنید و شروع به تشویق اسکیت‌سواران دیگر کنید.

مرشد اسکیتی

برخی از اسکیت‌سواران در مسیر اسکیت‌سواری و حتی زندگی، که عبور از آن به تنهایی شاید سخت، ترسناک و حتی نا‌امید کننده باشد، همچون چراغی روشن کننده مسیر هستند. شخصیت پخته و صادق این افراد با داشته‌های ارزشمند در تلاطم امواج اطراف، همچون لنگری عمل می‌کند. اسکیت‌سوارانی که یادآور معنا و زیبایی‌های همیشگی از اهداف عمیق‌تر زندگی هستند. اسکیت‌سوارانی که تجارب خود از رسیدن به موفقیت و شکست را دلسوزانه در اختیار شما قرار می‌دهند. مشاورانی که قطب‌نمای مسیر هستند.

دوست اسکیتی

اسکیت‌آموزان، اسکیت‌سواران، مربی اسکیت، تماشاچیان اسکیت و ... و همه افرادی که در محیط اسکیت‌سواری حضور دارند ظرفیت تبدیل شدن به یک دوست اسکیتی را هم دارند. دوستانی که برای فراز و فرودهای اسکیتی می‌توان از خوبی‌ها و بدی‌ها گفت و به آنها در این گوش سپردن اعتماد کرد. دوستان اسکیتی معنایی برای بودن هستند. دوستان اسکیتی همان‌هایی هستند که به شما پیام امروز بریم اسکیت؟! را ارسال می‌کنند. اسکیت‌سوارانی که همراه شما اسکیت‌سواری می‌کنند، حرف می‌زنند، به حرف‌های شما گوش می‌دهند، مسابقه می‌دهند، می‌خورند و می‌آشامند و ...

مربی اسکیتی

به شما کمک می‌کند تا با یک برنامه مشخص ظرفیت‌های خود برای یادگیری را ارتقا دهید و از خود، خودی بهتر بسازید. مربیان اسکیت در سطوح مختلف اسکیت‌سواریتان، ترفندها، مهارتها، تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و ... توسعه و ارتقا می‌دهند و ظرفیت‌ها و توانمندهایی نهفته شما را شکوفا می‌کنند.

نکته حائز اهمیت این است که؛

یادگیری اسکیت به صورت خودآموز برای اولین تجربه اسکیت‌سواری و در مراحل ابتدایی اسکیت‌آموزی منجر به سقوط بر روی زمین، آسیب دیدن، ترس از اسکیت‌سواری و اصطلاحاً زده شدن از اسکیت می‌شود.

یادگیری اسکیت با مربیان بی‌تجربه و ضعیف برای اولین تجربه اسکیت‌سواری و در مراحل ابتدایی اسکیت‌آموزی نیز می‌تواند اثراتی همچون اثرات بالا داشته باشد.

یکی از باورهای غلط اسکیت‌سواری که می‌تواند منجر به آسیب‌های جسمی و روحی اسکیت‌سواری شود، اسکیت‌سواری بدون مربی است. اگرچه انواع و اقسام آموزش‌های مرتبط با اسکیت‌سواری همچون خودآموز ترمز پاشنه در فضای مجازی صرفاً با به وجود آمدن سوال در مورد اجرای هر ترفند اسکیت قابل پرسشگری (پرسش و پاسخ در مورد دنیای اسکیت و اسکیت‌سواری) و یا جستجو (پاسخ سوالات متداول بزرگسالان برای یادگیری اسکیت‌سواری) است، اما برای یادگیری اصولی، کسب تکنیک‌های اسکیت‌سواری در هر ترفند اسکیت و اصطلاحاً اسکیت‌سواری فنی و با استایل و همچنین رسیدن به مدارج بالای اسکیت‌سواری باید مسیر پیشرفت اسکیت‌سواری را به همراه مربی طی کنید.

استثنا قاعده نیست!

استثنایی در این میان وجود ندارد و حتی بزرگان و اسطوره‌های رشته‌های ورزشی دیگر همچون  مایکل جردن بازیکن تکرار نشدنی رشته بسکتبال (بر اساس آنچه که در مستند سریالی آخرین رقص شرح داده می‌شود)، محمدعلی کلی بوکسور افسانه‌ای و ... مربیان برجسته‌ای برای طی کردن مسیر خود داشته‌اند و نمایش خیره کننده این بازیکنان چهره مربیانشان را در سایه نگهداشته است. مایکل جردن از مربیگری تیم گرووِر و فیل جکسون و محمدعلی کلی از مربیگری آنجلو داندی بهره‌مند بوده است.

 

گاهی اوقات مربیان اسکیت علاوه بر نقش اصلی خود سایر نقش‌های مورد اشاره را نیز به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای اسکیت‌آموز ایفا می‌کنند، ولی اسکیت‌آموزان نباید این نکته را فراموش کنند که نقش اصلی مربی چیست!

 

 

یافتن مربی یا معلم یا مدرس یا توسعه دهنده یا ... اسکیت

اسرار اسکیت‌سواران و مربیان برتر اینلاین اسکیت جهان

خرید کفش اسکیت یا انتخاب یک مربی متعهد و خوب

آیا قهرمانان اسکیت، مربیان اسکیت خوبی می‌شوند؟

ویژگی‌های عالی‌ترین مربی اسکیت چی هستش؟

خصوصیات یک مربی برتر اسکیت

آموزش اسکیت با مربی اسکیت

روز معلم یا مربی اسکیت

 

تهیه و تنظیم و ترجمه:

مصطفی علیمحمدی

توسعه دهنده اینلاین اسکیت

Mostafa Ali Mohammadi

Inline skating Developer

 

منبع:

© Link

© Link

© Link

© Link